רננה רז תופיע בפסטיבל SXSW היוקרתי בטקסס

המופע "YouMake ,Remake", שמבוסס על יו-טיוב ומחול חי, נבחר מבין 3,300 מועמדים לפסטיבל

הכוריאוגרפית רננה רז תציג ביום הבחירות, ב-17 במארס, את מופע המחול המקורי "YouMake, Remake" במסגרת פסטיבל SXSW באוסטין, טקסס. עבודתה של רז, המבוססת על דיאלוג יצירתי עם תופעות רשת ויראליות, שמקורן בסרטוני יו-טיוב, נבחרה מתוך יותר מ-3,300 הצעות שנשלחו לפסטיבל היוקרתי. המופע יעלה בפסטיבל במסגרת האינטראקטיב, בפלטפורמה שנקראת "The Next Stage".

פסטיבל SXSW הוא מפגש פסגה עולמי של תחומי מוזיקה, צילום ואינטראקטיב. הפסטיבל נוסד ב-1987, במטרה לשמש במה למפגש בין-תחומי ולהפוך כלי לפיתוח הקריירה של אמנים ויוצרים. זאת, באמצעות הזמנת מגוון אנשים מאזורים שונים בעולם שנפגשים בפסטיבל ומשתפים אחד את השני ברעיונות מקוריים.

המופע של רז, "YouMake, Remake", עלה לראשונה בארץ במסגרת פסטיבל אינטימדנס בתיאטרון תמונע, לפני כ-3 שנים. מאז הספיקה רז להציגו בלונדון ולהפיק לו מהדורה שנייה ואף גרסה לילדים. זהו מופע ראשון מסוגו בעולם, המשלב בין תחומי הבמה השונים ומייצר אינטראקציה בין שני מדיומים - וידיאו ובמה. המרכיב החדשני במופע, שבניגוד לווידאו-דאנס הוא מתייחס ליצירות של תוכן גולשים ביו-טיוב, מערבל אותן ומגיב אליהן. רז משלבת שחקנים, מוזיקאים ורקדנים, המגיבים לסרטונים, מקיימים דיאלוג עם המקור ונותנים לו פרשנות חדשה. על הבמה נוצרת תגובת שרשרת ייחודית ומרתקת, שמערבת גם את הקהל ומעניקה חיים מוחשיים לתופעות הרשת הווירטואליות.

כך, למשל, הופיעה המוזיקאית מאיה דוניץ בקטע פסנתר שבו היא מלווה סרטון יו-טיוב של נינה סימון. רז עצמה יצרה דמות גרוטסקית של מורה למחול ממזרח אירופה, ובמופע משולבים עוד קטעי תיאטרון ומחול קומיים יותר ופחות.

בחירת המופע לפסטיבל פותחת גם את האפשרות למכור את הרעיון שבבסיסו כ"פורמט" להפקות עתידיות.

סוג זה של העברת זכויות מקובל בעולם הטלוויזיה והריאליטי, אך פחות מיושם במחול. זוהי הזדמנות לבחון את השוק של מוצרי תרבות בעיניים עכשוויות ולפתח ערוצים מסחריים נוספים ליוצרים.

המופע יעלה שוב בארץ, במרכז סוזן דלל בתל-אביב, ביום רביעי 25.3 (מופע למבוגרים) וביום שבת 28.3 בשעה 11:00 (מופע לילדים)