לאומי: רווח של 290 מיליון שקל ממכירת מניות מובילאיי

החברה-הבת לאומי פרטנרס מכרה מניות מובילאיי בהיקף כספי כולל של כ-310 מיליון שקל

רקפת רוסק עמינח בנק לאומי / צלם: בלומברג
רקפת רוסק עמינח בנק לאומי / צלם: בלומברג

בנק לאומי ממשיך למכור מניות מובילאיי. החברה-הבת של הבנק, לאומי פרטנרס, מכרה מניות מובילאיי בהיקף כספי כולל של כ-310 מיליון שקל. עקב המימוש צפוי לאומי לרשום בדוחות הכספיים לרבעון הראשון של 2015 רווח לפני מס בסך של כ-290 מיליון שקל.

נזכיר כי הבנק רשם בדוחות הכספיים לרבעון השלישי של 2014 רווח של כ-143 מיליון שקל על מכירת מניות מובילאיי שבוצעה באוגוסט אשתקד. רווח זה מצטרף לרווח נוסף שנרשם בדוחות הכספיים לשנת 2013 ממכירת מניות מובילאיי בסך של כ-16 מיליון שקל.

מובילאיי , נזכיר, הונפקה לראשונה בתחילת אוגוסט האחרון לפי מחיר של 25 דולר למניה, נסקה מאז למחיר שיא של 57.7 דולר והתממשה ממנו למחיר הנוכחי, 43.43 דולר, המשקף שווי חברה של כ-9.3 מיליארד דולר ותשואה של 70% על המחיר בהנפקה.

המערכת של מובילאיי, נזכיר, מבוססת על עינית המותקנת מתחת למראה הקדמית של המכונית. המערכת מתריעה, דרך צלילים שהיא משמיעה, מפני מצבים שעלולים להיות מסוכנים כמו סטייה מנתיב הנסיעה, אי שמירת מרחק מהמכונית שלפניה או קרבה יתרה להולכי רגל ורוכבי אופניים. מוצר זה נמכר ליצרני ציוד, ואלו משווקים אותו ליצרניות הרכב שמשלבות את המערכת במכוניות שהן מציעות לקהל הרחב.