"התביעה היא קנטרנית, טורדנית, תביעת סרק שנועדה להכפיש את שמה של ענבל אור בניסיון נועז וחצוף לעשות עושר", כך טוענת יזמית הנדל"ן ענבל אור בכתב הגנה שהגישה בתביעה שהוגשה נגדה ע"י טייס קרב בחיל האוויר בעברו שעובד כיום כקברניט באל-על, בטענה כי אור מכרה לו דירה בסכום מופקע ומופרך.

התביעה בסך 3.5 מיליון שקל הוגשה בחודש פברואר השנה, ובה התובע דן גרבש טען כי אור יצרה מקסם-שווא ושכנעה אותו להצטרף לקבוצת הרכישה לבניית מגדל הטייסים ברמת-גן ולרכוש דירה, ובדרך הסתירה ממנו את הקופון שגזרה מהעסקה - 27 מיליון שקל - וגילמה אותו במחיר הקרקע וכך הסתירה את שוויה האמיתי של הדירה.

התובע רכש את הדירה ב-2008 בכ-4.7 מיליון שקל ונכנס אליה ב-2012. הפנהאוז שרכש היה בגודל של 350 מטר בקומה 26. הוא רכש לפני כן עוד 2 דירות בפרויקט אחר שארגנה אור, ובו הוא היה חבר ועד מפקח. לטענתו, אור אמרה לו כי הדירה תישא רווח של 140% על ההון העצמי לכל הפחות וכי לטענתה שווי הדירה היה 6.4 מיליון שקל ואף יותר.

בכתב ההגנה שהוגש ע"י עוה"ד ערן פלס ויהודה סגל, בשמם של אור, שותפה רביב מנשה וחברת "גריני סיטי" שבבעלות אור, נטען כי התובע פשוט חסר שבע רצון מכדאיות העסקה שהתיישנה, והוא מנסה בשיטת "מצליח" להתעשר שלא כדין. "התובע, משכיל, מלומד, מוכשר, מחונן, 'מלח הארץ', שרכש שלוש דירות במסגרת קבוצות רכישה בתוך כשנה וחצי. מדובר בתובע המבין בתחום הנדל"ן, בעל ניסיון בחוזי מכר בכלל", נטען.

בתביעה שהגיש נגד אור, גרבש אמר, כי "ענבל אור היא יזמית נדל"ן 'משופשפת', הפועלת בכחש, במרמה ובתחבולה תוך עשיית שימוש ציני במכשיר 'קבוצות הרכישה' לצורך יצירת פאסדה".

בכתב ההגנה טוענת אור, כי התובע ידע בדיוק על מה הוא חותם, ידע את פרטי העסקה במדויק, לרבות שכרה של אור כמארגנת קבוצת הרכישה. בנוסף, אור טוענת כי התובעלא היה במצב של עושק, או כפיה, או אונס לחתום ולרכוש את הדירה, וטענותיו, שבע שנים לאחר החתימה שלו ב-3 שנים אחרי כניסתו לדירה, חסרות תום לב.

לטענת אור, גרבש פשוט אינו מרוצה ממה שקיבל מהקבלן המבצע ולכן הוא תבע. אור אמרה עם הגשת התביעה נגדה, וחזרה על כך גם בכתב ההגנה: "אשמח לרכוש את הנכס מידי התובע בתוספת של 20% מסכום הרכישה".