צ'ק פוינט רוכשת את לאקון הישראלית בכ-100 מיליון דולר

Lacoon עוסקת באבטחת מכשירי סלולר ובין משקיעיה נמצא שלמה קרמר

רכישה שנייה של צ'ק פוינט תוך פחות מחודשיים: החברה הודיעה היום על רכישת הסטארט-אפ הישראלי Lacoon תמורת עשרות מיליוני דולרים, וקרוב ל-100 מיליון דולר.

לפי נתוני חברת המחקר IVC, עד כה גייסה לקון, העוסקת במניעת איומים במובייל, 10.7 מיליון דולר, הגיוס האחרון לפי שווי של 30 מיליון דולר. בין משקיעיה נמצא גם שלמה קרמר, ממייסדי צ'ק פוינט. גם הרכישה הקודמת של צ'ק פוינט קשורה לקרמר - הייפרווייז, בה השקיע בעבר, נרכשה לפני מספר שבועות תמורת כמה עשרות מיליוני דולרים.

לקון הוקמה בשנת 2012 על-ידי אוהד בוברוב ומיכאל שאולוב, המכהנים כ-CTO ומנכ"ל, בהתאמה, והיא מעסיקה כ-40 עובדים.

צ'ק פוינט מייצרת מזומנים בקצב נאה ו"יושבת" על קופת מזומנים מכובדת, כך שרכישות אמורות להיות עניין מובן מאליו מבחינת המשקיעים בה. בסוף 2014 היו לצ'ק פוינט קרוב ל-3.7 מיליארד דולר בקופתה, ובפברואר האחרון היא רכשה תמורת כ-80 מיליון דולר את הייפרווייז.

"איומים על סביבת המובייל זה תחום שהולך להיות אחד המשמעותיים עבורנו השנה", אמר היום מנכ"ל צ'ק פוינט, גיל שויד, במסיבת עיתונאים בת"א. "הסיכון הוא אמיתי. עשינו סקר בארגונים להבין עד כמה הסיכון קיים, והגענו למאות ארגונים, שבערך ב-50% מהם, כך גילינו, הייתה התקפה על מכשיר של מישהו מהארגון.

"התקפות ייעודיות, ריגול, ניסיון לקחת למשתמשים את הקבצים והמיילים - כל מה שאדם עושה הופך להיות חשוף בצורה פשוטה ובלתי מורגשת", הוסיף.

"ב-2014 הכרזנו על פתרון לנושא המוביליטי - Capsule - סביבת עבודה בטוחה שמאפשרת לקרוא מייל בצורה מאובטחת, הצפנת מסמכים ושירות בענן שמסנן את הטראפיק שמגיע למכשיר שלנו. היום אנו מציגים פתרון למניעת איומים במובייל שבא מחברת לקון, ומוסיף נדבך למניעת סוגי ההתקפות. אחרי הרבה חיפושים מצאנו שיש לחברה את הפתרון הכי שלם ומתקדם, פתרון מאוד ייחודי", הוסיף שויד, שציין עוד כי "ללקון רשימת לקוחת מכובדת - חברות ענק כמו סמסונג, אינטל ודל".