הטיפ היומי: מניה שנסחרת בדיסקאונט בהשוואה של 20 שנה

ברקליס: מניית "דיילי מייל" היא אחד מהשמות האחרונים בשוק המדיה האירופי, שמציע ערך בהשוואה למכפיל ההיסטורי

דיילי מייל / צילום: בלומברג
דיילי מייל / צילום: בלומברג

חברת המדיה Daily Mail & General Trust נסחרת בלונדון (סימול: DMGT:LN) לפי שווי של כ-3.2 מיליארד פאונד. החברה מוציאה לאור מגוון של עיתונים וכתבי עת, ופעילה גם בטלוויזיה, רדיו, תערוכות, הוצאה לאור של ספרים והפעלת אתרי אינטרנט.

דיילי מייל אכזבה את השוק עם צמיחה אורגנית רבעונית של 1% בלבד. עם זאת, יש סיבות לכך שהצמיחה תואץ במהלך המחצית השנייה של 2015. בנוסף, ההנהלה הביעה ביטחון בתחזית השנתית והשאירה אותה ללא שינוי.

מניית החברה נסחרת לפי מכפיל 14 לרווח הצפוי ב-2016. אנו מזהים הזדמנויות לצמיחה משופרת ברווח הנקי למניה, על רקע עליית מחיר עיתון ה-Daily Mail, תרומה ראשונה מחברת RMS, העוסקת בתחום התוכנה, שיפור מסוים בשולי הרווח בתחום המידע והזדמנויות שנוגעות לתחום העלויות בעיתונות.

לאורך זמן, אנחנו מצפים שחלקה של העיתונות בתמהיל ההכנסות ימשיך להתכווץ, דבר שמרמז על פוטנציאל להמשך צמיחה. לפיכך, השווי הנוכחי של דיילי מייל נראה אטרקטיבי ביחס לפוטנציאל הצמיחה.

בעסקי ה-B2B (מכירות אונליין בין עסקים), החברה נמצאת במעמד של מובילת שוק בנישה בתחום המידע העסקי, ועובדה זו תומכת בצמחה ובשולי הרווח בתעשיית המידע, שאינה צומחת בקצב מהיר.

בעיתונות המודפסת, אתגרים מבניים יובילו להמשך ירידה בהכנסות, אך לחברה יש מספיק מרחב להעלות מחירים והיא גם מושכת פרסומות על חשבון המתחרים שלה.

האתר MailOnline הוא האתר הנתמך בפרסומות המצליח ביותר בעולם דובר האנגלית, והוא גם מתחיל להיכנס ל"ליגה של הגדולים" בכל הקשור לטראפיק לאתר.

במכפיל הרווח הנוכחי לשנה הקרובה, מניית דיילי מייל נסחרת בדיסקאונט של 7% בהשוואה לממוצע ההיסטורי שלה ב-20 השנה האחרונות - כלומר, היא אחד מהשמות האחרונים בשוק המדיה האירופי, שמציע ערך בהשוואה למכפיל ההיסטורי. זה ראוי לציון, מכיוון שלאורך רוב ההיסטוריה שלה החברה הציגה שיעורי צמיחה חלשים מהנוכחיים. גם ביחס למתחרים המניה נסחרת בדיסקאונט, של כ-15%.

המלצתנו למניית דיילי מייל היא "תשואת יתר" ומחיר היעד למניה הוא 9.7 פאונד, פרמיה של כ-10% על מחיר השוק.

* נכתב ע"י מחלקת המחקר, ברקליס

* הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם