מזל או מידע פנים? הציוץ שסידר לסוחר רווח של כ-2,000%

סוחר בוול סטריט רכש ביום שישי אופציות רכש על מניות חברת אלטרה בהיקף של 110,530 ד' במחיר מימוש של 36 דולר ■ דקה לפני הרכישה, הוול סטריט ג'ורנל צייץ בטוויטר כי אינטל במגעים לרכישת אלטרה ■ הסוחר יצא עם רווח של 2.4 מיליון דולר בסוף היום

וול סטריט / צלם: רויטרס
וול סטריט / צלם: רויטרס

סוחר בוול סטריט הצליח לגרוף רווח של 2.4 מיליון דולר ביום שישי האחרון בזכות ציוץ בטוויטר של ה"וול סטריט ג'ורנל".

אותו סוחר רכש ביום שישי במהלך המסחר בלוק של אופציות רכש (קול) לחודש מארס על מניות חברת המחשבים אלטרה (Altera) בסכום כולל של 110,530 דולר. האופציות העניקו לו את הזכות לרכוש כ-300 אלף מניות של אלטרה במחיר של 36 דולר למניה. כך לפי דיווח באתר מרקטוואץ'.

ברגע שבו רכש הסוחר את האופציות, מניית אלטרה נסחרה סביב 34.76 דולר למניה בעוד שמחיר האופציות עמד על פחות מ-35 סנט לאופציה.

עם זאת, בתוך 28 דקות מרגע הרכישה של האופציות, מניות אלטרה זינקו בעקבות ציוץ בטוויטר של אחד הכתבים ב"וול סטריט ג'ורנל", שטען כי אינטל במגעים לרכישת חברת המחשבים. בנאסד"ק החליטו לעצור את המסחר של אלטרה בעקבות אותו ציוץ אך הסוחר כבר הספיק לרכוש את האופציות ולסלול את הדרך אל העושר.

בסגירת המסחר בוול סטריט ביום שישי, מניית אלטרה זינקה ב-28% לרמה של 44.39 דולר, כך שהאופציות שרכש הסוחר היו עמוק "בתוך הכסף" והרווח שלו "על הנייר" הסתכם בכ-2.4 מיליון דולר.

אומנם במגזין "Fortune" דווח אתמול כי אותו סוחר רכש את האופציות בדיוק דקה לאחר הציוץ של ה"וול סטריט ג'ורנל", אך עדיין עולה השאלה האם מדובר במזל בלבד או בפעולה מתוכננת המבוססת על מידע פנים.