נחתם הסכם קיבוצי ב-AIG; העובדים יקבלו תוספת של כ-10%

מדובר בהסכם שלישי בענף הביטוח ■ ניסנקורן: "רצף ההסכמים הקיבוציים בענף הביטוח מהווה איתות לחברות שעדיין בוחרות להיאבק בעובדים במקום להשקיע בהם מתוך מחשבה על עתיד החברה"

שי פלדמן / צילום: תמר מצפי
שי פלדמן / צילום: תמר מצפי

ההסתדרות והנהלת AIG חתמו היום (ה') על הסכם קיבוצי בחברה, במסגרתו יקבלו העובדים תוספת שכר ממוצעת של 9.6% במשך שלוש שנים. מדובר בהסכם קיבוצי שלישי בענף הביטוח, אחרי כלל ומגדל.

בנוסף, עם תחילת ההסכם יעלה שכר המינימום בחברה ל-5,000 שקל בחודש, וכל עובד בעל ותק של חצי שנה לפחות יקבל מענק חתימה תלוי ותק. גובה המענק מגיע לסכום של 7,000 שקל לעובדים בעלי ותק של 10 שנים ומעלה.

עוד נכללים במסגרת ההסכם שיפור בתנאי הרווחה ובקרנות ההשתלמות.

החתימה על ההסכם מהווה את סיומו של תהליך מו"מ אינטנסיבי בין הצדדים, שנמשך למעלה משנה, מאז התאגדו עובדי החברה, בה מועסקים כ-900 עובדים.

בתהליך המו"מ לקחו חלק מצד נציגות העובדים מירי גרגיר, ראש חטיבת עובדי חברות הביטוח ובתי השקעות בהסתדרות המעו"ף; שי בירן, מנכ"ל אגף כלכלה בהסתדרות; רום דביר, האגף להתאגדות עובדים בהסתדרות; תומר מלול, יו"ר ועד העובדים בחברת AIG; יורי קנבסקי, סגן יו"ר הוועד; עו"ד כפיר זאב, יועמ"ש לוועד העובדים.

מצד ההנהלה השתתפו פזית קליר, סמנכ"לית משאבי אנוש; עו"ד אבירם גביש, יועמ"ש החברה; ירון יוגל, מנהל המח' הכלכלית בחברה; עו"ד דורית פרצ'יק, יועצת לחברה, ועו"ד אייל לוי.

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן אמר כי "רצף ההסכמים הקיבוציים בענף הביטוח מהווה איתות לחברות שעדיין בוחרות להיאבק בעובדים במקום להשקיע בהם מתוך מחשבה על עתיד החברה. אני רוצה להודות לוועד העובדים, בראשות תומר מלול, על הנחישות והבגרות שהפגינו במהלך המשא ולציין לשבח את יו"ר הסתדרות המעו"ף ארנון בר-דוד על פועלו הרב לקידום ההסכם".

שי פלדמן, מנכ"ל החברה: "אנו מברכים על ההסכם שנחתם היום, הסכם טוב הן לחברה והן לעובדים. ההסכם מעודד התמדה ומצוינות, מתגמל עובדים הרואים ב-AIG את ביתם ובהצלחת החברה את הצלחתם. ההסכם מבטא את המחויבות של ההנהלה והעובדים כאחד להמשך הצלחתה של החברה והענקת שירות ברמה הגבוהה ביותר ללקוחותיה. חג שמח לכל עובדי AIG ולכל בית ישראל".

תומר מלול, יו"ר ועד העובדים ב-AIG: "אני מאושר שהתהליך המורכב של התאגדות עובדי החברה הסתיים בהצלחה גדולה בדמות הסכם קיבוצי ראשון בחברה, שנושא בחובו בשורה אמתית לעובדים ולעתיד החברה. אני גאה מאוד בעובדי החברה על הסולידריות, האהדה והאכפתיות שהפגינו לכל אורך השנה האחרונה, ורוצה להודות לחבריי לדרך, חברי הוועד, ובייחוד ליורי קנבסקי. ההישג הזה הוא בשביל כולנו ובזכות כולנו. אני מודה להנהלת החברה על ההקשבה, והנכונות להגיע איתנו להסכם שיבטיח עתיד טוב יותר לעובדים, ליחסי העבודה ולחברה".