תוכנית הרכב הכי פרועה ומשפיעה מדוממת מנוע

מגזין G בעקבות המסע המופלא של תוכנית הרכב המוטורית "טופ גיר" של ה-BBC ושאלת היום שאחרי הדחת המנחה ג'רמי קלרקסון

ג'רמי קלרקסון / צילום: רויטרס
ג'רמי קלרקסון / צילום: רויטרס

"ובכן, לפחות השארנו אותם עם טעם של עוד". כך התחיל אנדי ווילמן, המפיק הראשי של "טופ גיר", סדרת הרכב האולטרה פופולרית מבית ה-BBC, את האימייל שבו הוא הודה לעובדי התוכנית על תרומתם לעידן שתם.

האימייל של ווילמן, שמפיק את "טופ גיר" מאז 2002, נשלח שבוע אחרי ההחלטה של ה-BBC לפטר את ג'רמי קלרקסון, הכוכב הגדול של הסדרה, והבהיר כי המתכונת הנוכחית שלה, שהייתה חזון משותף של שניהם, הוציאה את ימיה. וכמיטב המסורת של "טופ גיר", התוכנית הכי בלתי צפויה בטלוויזיה כבר יותר מעשור, הימים האחרונים שלה היו סוערים.

תקציר האירועים: ב-4 במארס 2015, בסופו של יום צילומים ארוך, צוות התוכנית הגיע למלון בצפון יורקשייר. אחרי שקלרקסון גילה שלא נשאר לו אוכל חם, הוא היכה מפיק בשם אושין טימון, קילל אותו ואיים לפטר אותו.

6 ימים אחר-כך ה-BBC השעתה את קלרקסון - שלאורך השנים עמד במוקד של לא מעט שערוריות תקשורתיות, בדרך-כלל בעקבות התבטאויות פוגעניות ו/או גזעניות, וקיבל מהרשת אזהרה אחרונה במאי 2014 - ופתחה בחקירה של האירוע.

עצומה אינטרנטית שקראה לביטול ההשעיה של קלרקסון אספה מיליון חתימות בתוך 10 ימים, אבל ב-25 במארס יו"ר ה-BBC, טוני הול, הודיע כי קלרקסון לא ישוב לתוכנית.

מאז ההשעיה של קלרקסון, התקשורת הבריטית לא מפסיקה להתעסק בתוכנית. החדשות האחרונות כוללות איומים על חייו של הול; דיווחים על חוסר הרצון של רשתות טלוויזיה אחרות בבריטניה (סקיי, צ'אנל 4, ITV) לעבוד עם קלרקסון; הערכות לגבי עתידם של שני המנחים הנוספים, ריצ'רד האמונד וג'יימס מיי, שצפויים לעזוב בעקבות הפיטורים של קלרקסון; ואינספור ספקולציות על זהות המנחה/ים הבא/ים של "טופ גיר", שאמורה לחזור לאוויר ב-2016.

בין עשרות המועמדים שכבר עולים בסוכנויות ההימורים הבריטיות אפשר למצוא אפילו את בוריס ג'ונסון, ראש עיריית לונדון, ואת הקומיקאי רואן אטקינסון ("מיסטר בין").