דיווח: האקרים רוסים חשפו את הלו"ז של הנשיא אובמה

CNN: האקרים רוסים חדרו למחשבי הבית הלבן ונחשפו לחומר רגיש הכולל בין היתר את לוח הזמנים של הנשיא ■ דובר הבית הלבן סירב להתייחס לדיווח באופן רשמי

ברק אובמה / צילום: רויטרס
ברק אובמה / צילום: רויטרס

האקרים רוסים חדרו למחשבי הבית הלבן ונחשפו לחומרים רגישים במהלך תקיפת סייבר - כך דיווחה רשת CNN שציטטה גורמים בממשל שסיפרו על חקירה שנפתחה בעקבות האירוע.

באופן רשמי הסכימו בבית הלבן להודות כי התקיפה פגעה במערכות שהכילו מידע בלתי מסווג בלבד, אולם מידע זה כולל את לוח הזמנים של הנשיא ברק אובמה, המכיל פרטים בעלי ערך רב עבור סוכנויות ביון זרות. הפרטים המופיעים בלוח הזמנים אינם מתפרסמים פומבית, אף שאינם נושאים סיווג ביטחוני.

יועצו של הנשיא לענייני ביטחון בן רודס התייחס לדיווחים ואמר: "איני מאמין כי מערכות מסווגות נפרצו. אנו משדרגים תדירות את אמצעי ההגנה גם במערכות שאינן מסווגות".

"פריצה מתוחכמת"

דובר הבית הלבן סירב להתייחס לדיווחים באופן רשמי, אך אמר כי ממילא מדובר בתקרית ישנה שהתרחשה לפני חודשים אחדים. בדבריו התייחס הדובר ככל הנראה לתקרית עליה דיווח הבית הלבן באוקטובר 2014, אז אותרה פעילות חשודה באחת מרשתות התקשורת המשרתות את הנשיא.

גופי הביון והמודיעין בארה"ב כבר החלו בחקירת המקרה, הנתפס כאחת מהפריצות המתוחכמות ביותר אי פעם שכוונו לפגוע בממשל האמריקאי. רשת CNN פרסמה כי הפורצים ניסו לטשטש את עקבותיהם, אך החוקרים הצליחו להתחקות אחר סימנים המצביעים על מעורבות גורמים הקשורים בממשלת רוסיה.

בחודשים האחרונים התגברו תקיפות הסייבר של גורמים מרוסיה על מטרות של הממשל האמריקאי. התקיפות האחרונות הובילו להערכה מחודש של אופי האיום על ארה"ב.