יונית לוי ואודי סגל: "מול המצלמות הרצוג הוא נער בר-מצווה"

במאמר למגזין היהודי-אמריקאי "טאבלט" מנתחים העיתונאים הבכירים של חדשות 2 את קמפיין הבחירות האחרון ■ טוענים כי הרצוג לא הצליח להפוך לאישיות טלוויזיונית כריזמטית, בעוד נתניהו הוכיח שהוא "מאסטר של קמפיינים"

"בוז'י הרצוג לא הצליח להפוך לאישיות טלוויזיונית כריזמטית" - כך מציינים עיתונאי חדשות ערוץ 2, יונית לוי ואודי סגל, במאמר מיוחד שפורסם באתר המגזין האינטרנט היהודי-אמריאי "טאבלט". לוי וסגל טוענים במאמר כי אחד הגורמים שהובילו את בנימין נתניהו לניצחון בבחירות היה השליטה המוחלטת שלו במדיה הטלוויזיונית.

במאמר, שמנתח את קמפיין הבחירות האחרון, לוי וסגל טוענים כי למעשה תוצאות הבחירות הוכרעו בעיקר בשבוע האחרון של הקמפיין, כאשר שני המועמדים לראשות הממשלה, הרצוג ונתניהו, עשו שימוש נרחב באמצעי המדיה. "הפוליטקאי שניצל את המדיה בצורה הטובה ביותר בשבוע הזה היה נתניהו", הם קובעים.

טור / לי-אור אברבך: התקשורת מתנשאת - אך תפקידה לעצבן את הקוראים

לוי וסגל מתארים במאמר כיצד עיתונאים שפגשו את נתניהו שבוע לפני הבחירות, כאשר התפרסמו תוצאות סקרים שהראו יתרון ברור להרצוג, הבחינו בכך שהוא אמנם בפאניקה אך ממוקד במטרה, נחוש לנצח ומנצל את התקשורת כדי להשיג את מטרתו.

"ב-6 השנים האחרונות שבהן נתניהו כיהן כראש ממשלה, הוא העניק לתקשורת הישראלית בממוצע שניים או שלושה ראיונות בשנה, אך לתקשורת האמריקאית הוא התראיין מספר רב של פעמים. אולם, בשלושת הימים האחרונים שלפני הבחירות נתניהו ביצע פנייה של 180 מעלות והתראיין בכל תוכנית בוקר, תוכניות רדיו וערוצי טלוויזיה ארציים ומקומיים. הוא שלט במדיה והשאיר מעט מקום לפוליטקאים אחרים", כך לפי לוי וסגל.

העיתונאים הבכירים של חדשות ערוץ 2 מתארים כיצד כולם חשבו שנתניהו "עושה צחוק מעצמו" בראיונות כאשר הוא סופג שאלות קשות והתקפות מצידם של המראיינים ומצהיר הצהרות שאינן תואמות לתפיסת עולמו, וזאת רק בשביל לקושש עוד כמה קולות. "אולם, למעשה, זה היה מהלך מבריק של מאסטר קמפיינים, שידע שככל שהתקשורת תתקוף אותו - כך המצביעים יתלכדו סביבו. כל עיתונאי שהציב בפני נתניהו שאלות קשות, למעשה רק סייע לו להשיג עוד נקודות בקרב ציבור הבוחרים".

לוי וסגל טוענים בנוסף כי אחד המסרים הבולטים של נתניהו בקמפיין הבחירות היה שמפלגות השמאל, המפלגות הערביות והתקשורת יהרסו את המדינה אם הוא לא ייבחר. לטענתם, המסר הזו תואם לאמירה השנויה במחלוקת שלו ביום הבחירות, שבה הוא קרא להצביע לליכוד כי הערבים נוהרים בהמוניהם לקלפיות.

ומה לגבי הרצוג? לוי וסגל מגיעים למסקנה כי יו"ר המחנה הציוני פשוט נכשל ולא הצליח להתנהל מול התקשורת. "הוא נכשל בלהפוך לאישיות טלוויזיונית בעלת כריזמה", הם טוענים.

לטענתם, הכישלון של הרצוג בא לידי ביטוי בעימות הקטן בתוכנית "פגוש את העיתונות", כאשר הרצוג נראה על המסך ישוב בפינה, בעוד נתניהו הוצג במסך הגדול. "מחוץ למסך הרצוג הוא רגוע ומחושב, אך ברגע שהמצלמה נדלקת, הוא הופך לנער בר-מצווה מרוגש. נתניהו, מנגד, תמיד מוכן, תמיד מופיע".

השניים טוענים כי למעשה הרצוג פספס "הזדמנות-פז" להתעמת ולתקוף את נתניהו, היה נרגש מדי, נכשל בלשונו ויצא מהעימות הקצר מובס.