חשוד ברצח הצעיר הישראלי בברלין נעצר בצ'כיה

לפי ה"דיילי סטאר", החשוד, אלבני בן 28, פגש את הישראלי בהוסטל בבירת גרמניה ב-4 באפריל, ולמחרת רצח אותו ■ הוא נתפס בעיירה צ'כית קרוב לגבול הגרמני ■ המניע עדיין לא ידוע ■ גרמניה תבקש להסגירו לידיה

שער ברנדנבורג, ברלין / צילום: שאטרסטוק
שער ברנדנבורג, ברלין / צילום: שאטרסטוק

המשטרה בגרמניה הודיעה אמש (ו') כי הרשויות בצ'כיה השכנה עצרו אדם בחשד למעורבות ברצח הצעיר הישראלי בן ה-22, שגופתו נמצאה השבוע ליד כנסייה בברלין ועליה סימני אלימות קשים.

משטרת ברלין מסרה כי החשוד הוא אלבני בן 28, וכי הוא נעצר בעיירה צ'כית בסמוך לגבול הגרמני. לפני שהוא נתפס הוצא נגדו צו מעצר ברחבי האיחוד האירופי.

לפי הדיווח ב"דיילי סטאר" הלבנוני, המשטרה הגרמנית הבהירה כי החשוד פגש את הישראלי בהוסטל בברלין שאליו הגיע האחרון ב-3 באפריל. לפי ההערכה, האלבני, ששמו לא פורסם, רצח את הישראלי ביום שלאחר מכן.

הרקע למעשה עדיין לא ברור, באם מדובר במעשה פלילי או אנטישמי. התביעה בגרמניה תבקש להסגיר לידיה את החשוד שנעצר בצ'כיה, על מנת להעמידו לדין בתחומה.

משטרת ברלין הודיעה אתמול כי הצליחה לזהות בוודאות באמצעות דגימות DNA את הישראלי. בהודעה שפרסמה ביקשה את עזרת הציבור בפיענוח הרצח וקראה לכל מי שיש לו מידע על הנרצח ועל שהותו בברלין לבוא להעיד. יחד עם ההודעה פרסמה המשטרה את תמונת הישראלי שנרצח, שנלקחה מדרכונו שנמצא על גופתו. עוד נמסר כי כל כיווני החקירה עדיין נבדקים.

בתוך כך, שגרירות ישראל בברלין מסרה אתמול לסוכנות הידיעות אי-פי כי הנרצח פנה אליה בשבוע שעבר וביקש סיוע בקניית כרטיס טיסה חזרה לישראל. הוא ביקש שייצרו קשר עם משפחתו על מנת שזו תעזור לו.

הצעיר, שהתארח בהוסטל "פנגה פיפל" במרכז העיר, נרצח בלילה שבין שבת לראשון. את גופתו גילו עוברי אורח ביום ראשון בבוקר בסמוך לכנסייה פרנציסקנית נטושה, הסמוכה לכיכר אלכסנדרפלאץ.

הרב שמואל סגל, מבית חב"ד בברלין, סיפר ביום רביעי לוואלה חדשות כי הוא הכיר את הצעיר. "הוא לא היה אצלנו הרבה זמן", אמר. "יש לנו מרכז חב"ד ממש צמוד למקום שבו הוא נמצא. מי שמכיר את ברלין יודע שבאזור של אלכסנדרפלאץ יש הרבה אנשים קצת הזויים. אני חושב שזה כרגע הקו של המשטרה, אין להם יותר מדי מידע".

הרב יהודה טייכטל הוסיף כי הצעיר הגיע לבית חב"ד בעיר בערב פסח. "הוא אמר שאין לו איפה להיות", סיפר. "הבאנו לו אוכל, סידרנו לו מקום לישון. באותו הערב הוא אמר 'בסדר גמור', ואז הלך ולא חזר. הוא לא היה בסעודה ולא הגיע לישון".