הערכות: משלוח במזל"טים של אמזון יעלה דולר אחד בלבד

דוח של חברת המחקר הפיננסי ARK Invest: המשלוחים יוכלו להגיע ליעדם תוך 30 דקות ■ רוב הטיסה של המזל"טים תהיה אוטומטית עבור חבילה ששוקלת כ-2 קילו למרחק שאינו עולה על 16 קילומטר

מזל"ט של אמזון  / צילום: בלומברג
מזל"ט של אמזון / צילום: בלומברג

השימוש האפשרי של אמזון במזל"טים יוכל להוריד את העלות של משלוחים קטנים ברחבי העיר לדולר אחד - חלקיק מהעלויות של אפשרויות המשלוח הנוכחיות לאותו יום - כך על-פי מחקר שנערך על-ידי חברה למחקר פיננסי.

הדוח, שנערך על-ידי חברת ARK Invest, טוען עוד כי המשלוחים יוכלו להגיע ליעדם תוך 30 דקות. המחקר ניסה לכמת את החיסכון שינבע מהשימוש במזל"טים בהשוואה למשאיות ולשליחים.

אמזון לוחצת על ממשלת ארה"ב לקבל היתר לבחון מזל"טים בניסיון לפתח אותם לצורך משלוחים מהירים של מוצרים. רשות התעופה הפדרלית התירה לקמעונאית המקוונת לטוס במהירות של 160 קמ"ש בגובה של כ-400 רגל מעל לקרקע - כך על-פי מכתב מהסוכנות שנשלח ביום רביעי בשבוע שעבר.

אמזון גובה 8 דולר על משלוח תוך שעה של שמפו, מגבות נייר ואלפי מוצרים אחרים בערים מסוימות, לרבות ניו-יורק, בולטימור, מיאמי ודאלאס, זאת במסגרת התוכנית Prime Now שהשיקה בחודש דצמבר.

"פריצת הדרך היא הערך שהמזל"טים מספקים ללקוחות, במונחים של עלות ונוחות", אומרת טאשה קיני, אנליסטית בחברת ARK Invest, שכתבה את הדוח.

אם להתעלם מהחסמים הרגולטוריים, אמזון תיאלץ להתמודד עם עלות של 100 מיליון דולר הכרוכים בקניית עשרות אלפי מזל"טים. החברה תיאלץ להוציא עוד כ-300 מיליון דולר כדי להפעיל את המזל"טים לצורך ביצוע 400 מיליון הזמנות בשנה.

אמזון תיאלץ לשכור את שירותיהם של אלפי מפעילים, שכל אחד מהם יוכל להפעיל מספר מזל"טים בו-זמנית, כדי לוודא שהם ממריאים ונוחתים בביטחון - כך על-פי המחקר, שכלל בחישוביו גם את עלויות כוח-האדם.

רוב הטיסה של המזל"טים תהיה אוטומטית - כך על-פי המחקר, המניח כי כל חבילה שוקלת כ-2 קילו, וכי המרחק שיש לעבור כדי לבצע משלוח אינו עולה על 16 קילומטר.