ביובלאסט הישראלית קיבלה אישור "מסלול מהיר" מה-FDA

חברת התרופות קיבלה אישור להעביר את המוצר המוביל שלה, Cabaletta לטיפול במחלת השרירים הגנטית הנדירה OPMD, דרך המסלול המהיר של הניסויים הקליניים (Fast Track)

חברת התרופות הישראלית ביובלאסט, הנסחרת בנאסד"ק, הודיעה כי קיבלה אישור מרשות המזון והתרופות האמריקאית - ה-FDA, להעביר את המוצר המוביל שלה, Cabaletta לטיפול במחלת השרירים הגנטית הנדירה OPMD, דרך המסלול המהיר של הניסויים הקליניים (Fast Track).

המסלול המהיר מאפשר לחברות נגישות רבה יותר לסגל ה-FDA בבניית תהליכי הניסוי של המוצרים, ובשאיפה גם תהליך אישור מהיר יותר עם הגשת תוצאות הניסויים. לרוב ניתן אישור כזה למחלות שאין להן כיום טיפול.

ביובלאסט , שהוקמה בידי ד"ר דליה מגידו ואודי גלבוע, רכשה מספר טכנולוגיות שיכולות לטפל במחלות שמקורן גנטי. כל המחלות בהן מעוניינת ביובלאסט לטפל, הן מחלות גנטיות נדירות, אולם הטכנולוגיות שרכשה אמורות להתאים כל אחת לטיפול בכמה מחלות כאלה, כך שסך הפוטנציאל הטכנולוגי של החברה אמור להתאים לשוק רחב. המוצר המוביל שלה הוא למחלת ה-OPMD - מחלה קטלנית ששכיחותה כמה עשרות חולים בישראל, וכמה מאות בארה"ב. ניסוי שלב II/III במוצר זה נערך כעת בישראל ובסין ואמור להתרחב בקרוב לארה"ב.

ביובלאסט נסחרת היום בנאסד"ק לפי שווי של 99 מיליון דולר. מחיר מניית החברה צנח ב-37% מאז ההנפקה הראשונה שלה ביולי, אז גייסה כ-35 מיליון דולר. לפני מספר חודשים מונה מנכ"ל חדש לחברה, קולין פוסטר, אשר החליף בתפקיד את מגידו, שניהלה את החברה מאז הקמתה.