ישראל כץ: "שחולדאי יממן תח"צ בשבת מכספי העירייה"

בראיון לרדיו "גלי ישראל" תוקף כץ את ראש עיריית תל אביב, שהצטרף לקריאות בעד תחבורה ציבורית בשבת, ואמר "אם ראש עיריית ת"א רוצה לארגן שאטלים, הרי יש לו תקציב מאוד גדול" ■ לדבריו, לא התקבלה בקשה של אף רשות מקומית לתח"צ בשבת

ישראל כץ / צילום: תמר מצפי
ישראל כץ / צילום: תמר מצפי

סאגת התחבורה הציבורית בשבת ממשיכה. שר התחבורה ישראל כץ, תקף היום (א') בחריפות את ראש עיריית ת"א רון חולדאי בראיון למנחם הורביץ ברדיו "גלי ישראל". "אם ראש עיריית תל אביב רוצה לארגן שאטלים ולממן, הרי יש לו תקציב מאוד גדול, הוא גם יכול ללמן הסעות. להסיע ממקום למקום ולהסיע לערים השכנות ולמקומות אחרים". כץ אמר את הדברים בעקבות העובדה כי ראש עיריית תל אביב הצטרף לקריאות בעד התחבורה הציבורית בשבת.

סאגת התחבורה הציבורית בשבת החלה לפני כשבוע, כאשר כץ, המכהן בתפקידו ב-6 השנים האחרונות, הגיב בעמוד הפייסבוק שלו בזעם ליוזמה של הפעלת טרמפים במהלך סוף השבוע הקרוב, בו לא תהיה תחבורה ציבורית מיום חמישי אחר-הצהריים ועד מוצאי שבת. השר כתב שהדרישות מגיעות מאנשי שמאל, שמפגינים צביעות. "תפנה לבוז'י הרצוג שיתחייב לא לשבת בממשלה שלא תשנה את הסטטוס-קוו, מפגן הצביעות שלך ושל חבריך לשמאל, מושכי המשכורות בעמותות 'למען התחבורה הציבורית' הוכח בבחירות האחרונות, וקיבל את התשובה ההולמת בקלפי", כתב כץ בדף הפייסבוק שלו.

בהמשך טען כץ כי "ממשלת ישראל תומכת בשימור הסטטוס-קוו בעניין תחבורה ציבורית בשבת ובחג, בהתאם לעיקרון שנקבע עוד מאז ימי דוד בן-גוריון". (לסיפור המלא)

שר התחבורה התייחס היום לעובדה כי אף רשות מקומית לא פנתה למשרד התחבורה בבקשה לתחבורה ציברית בשבת. "אין היום, ואני בדקתי, שום בקשה של רשות מקומית להנהגת תחבורה ציבורית בשבת בעיר שלהם, כולל ערים חילוניות מובהקות. רון חולדאי מבקש תוספת מוניות שירות, זו התחכמות כי מוניות השירות יכולות לעבוד בסוף שבוע אבל הן לא האוטובוסים של תחבורה ציבורים שעליהם מדובר".

כץ הוסיף עוד כי :"עיריית הרצליה היתה היחידה, בזמן שגרמן היתה ראש עיר, שהגישה בקשה. עובדה שנבחר ראש עיר חדש, הוא משך את הבקשה הזאת וביטל אותה. כלומר ראשי ערים, כולל תל-אביב רוצים לתת לכל חלקי האוכלוסיה לחיות במשותף, אין להם עניין בהפגנות, בקרבות שבת ובמהומות".