לאחר הזינוק אתמול: הדולר היציג נחלש בכ-0.7% ל-3.984 ש'

האירו היציג נחלש מול השקל בכ-0.3% ונקבע על 4.211 שקלים ■ FXCM ישראל: נעילה יומית מעל רף 4 שקלים תעודד את הספקולנטים שמדובר בפריצה אמיתית

דולר / צלם: רויטרס
דולר / צלם: רויטרס

לאחר שזינק אתמול מעל רף ה-4 שקלים, נחלש היום (ג') הדולר בכ-0.7% ל-3.984 שקלים, בעוד האירו היציג נחלש בכ-0.3% ל-4.2121 שקלים.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר כי "הדולר-שקל פתח את שבוע המסחר בסערה, כאשר זינק אתמול במסחר התוך-יומי עד לשיא ב-4.025 שקלים, ואולם בסופו של דבר נעל ברמה היומית מתחת לרף 4 שקלים, ועל כן מבחינה טכנית לא מדובר בפריצה. נעילה יומית מעל רף 4 שקלים תעודד את הספקולנטים שמדובר בפריצה אמיתית והם עשויים לדחוף את הצמד לעבר רמות ההתנגדות באזור 4.03 ו-4.05 שקלים".

ב-FXCM ישראל מוסיפים כי "בזירה המקומית, הפרסום השבוע של מדד המחירים לצרכן עשוי להיות טריגר לפריצה כזו. מדד נמוך, שיצביע על המשך הלחצים הדפלציוניים, צפוי להכביד מאוד על השקל ולדחוף את הצמד מעלה, וזאת מאחר שהתגברות הדפלציה תגביר את הספקולציות סביב הורדת ריבית נוספת ואפילו הרחבה כמותית מצד בנק ישראל".

מפריקו נמסר: "הביקוש לדולר אותו מזרימים המוסדיים הממשיכים להזרים מט"ח להשקעות גלובליות אומנם תורם לפיחות השקל, אולם פעילות מנגד של יצואנים, שמנצלים את רמות השערים שמעל לרף ה 4 שקלים למכירת דולרים ולגידור החשיפה המטבעית, בולמת את הפיחות. ברמות הנוכחיות, פיחות השקל מזמן ליצואנים רמות שערים נוחות להמרת מטבע לקראת תשלומי המסים הצפויים השבוע, מהלך הבולם בשלב הנוכחי את פיחות השקל. להערכתנו נדרש אירוע חריג בכדי לתמוך בפריצת רף ה-4.04 שקלים ולאפשר את פיחות השקל אל עבר רמות קיצון חדשות. בטווח הקצר הדולר צפוי להמשיך בתנועה בטווח 3.8-4.2 שקלים".