רויטרס: מהלך עצום עלול להפיל שוב את מחירי הנפט

עפ"י נתונים של תומפסון-רויטרס, ההון שיצא מ-4 קרנות הסל הגדולות העוקבות אחר מחירי הנפט הגיע ל-338 מיליון דולר בשבועיים שהסתיימו ב-8 באפריל ■ בכיר בשוק: עלול להיווצר לחץ משמעותי על מחירי הנפט שהחלו להתייצב סביב 50 דולר לחבית

נפט / צילום: שאטרסטוק
נפט / צילום: שאטרסטוק

סוחרי נפט המחזיקים פוזיציות לונג בשווי של 6 מיליארד דולר בקרנות שונות העוקבות אחר מחירי הזהב השחור, אחראים על כשליש מהחוזים העתידיים על הנפט בארה"ב אך לפי דיווח ב"רויטרס" הם מעוניינים לסגור כמה שיותר מהר את הפוזיציות, מהלך שעלול להוביל לקריסה מחודשת של מחירי הנפט.

על-פי נתונים של תומפסון-רויטרס, ההון שיצא מ-4 קרנות הסל הגדולות העוקבות אחר מחירי הנפט הגיע ל-338 מיליון דולר בשבועיים שהסתיימו ב-8 באפריל. בריחת המשקיעים מקרנות הנפט היא הגבוהה ביותר מאז תחילת 2014. זאת לאחר שהם החלו לשוב לשוק הנפט בדצמבר וינואר כאשר הימרו שהזהב השחור יתאושש משפל של 6 שנים.

אם בריחת המשקיעים תצבור תאוצה, עלול להיווצר לחץ משמעותי על מחירי הנפט שהחלו להתייצב סביב 50 דולר לחבית, לאחר שקרסו בכ-60%, מציין ג'ון קילדוף, מייסד שותף בחברת Again Capital.

השווי של קרנות הסל (ETF) העוקבות אחר הנפט שווים בערכם לכ-160 מיליון חביות נפט, כך לפי ETF Securities. למעשה, הן מייצגות 30% מהחוזים הפתוחים (open interest) של החוזים העתידיים על הנפט.