הטיפ היומי: ענקית התקשורת הזו מציעה אג"ח מעניינות

בלאומי שוקי הון ממליצים על אג"ח דולרים של CenturyLink: "התשואות יותר ממפצות על הסיכון"

חברת התקשורת CenturyLink / צילום: מתוך אתר החברה
חברת התקשורת CenturyLink / צילום: מתוך אתר החברה

חברת התקשורת CenturyLink נסחרת בבורסת ניו יורק (סימול: CTL) בשווי של כ-20 מיליארד דולר. לחברה שתי סדרות אג"ח דולריות המדורגות BB ו-Ba2. CenturyLink היא חברת התקשורת השלישית בגודלה בארה"ב, והיא מספקת שירותי טלפון קווי, תשתית אינטרנט, פס רחב, אחסון בענן, אינטרנט אלחוטי וטלוויזיה באינטרנט.

ענף התקשורת מאופיין ברכישות ומיזוגים מחד, ובהוצאות הוניות גבוהות לתחזוק התשתית מאידך. חברות התקשורת מאופיינות בתזרים מזומנים חזק. על רקע הקונסולידציה בענף, בארבע השנים האחרונות ביצעה CenturyLink שורת רכישות שחיזקו את מעמדה בעיקר בשווקים העסקי והסיטונאי, היציבים ביחס לשוק הביתי. בעקבות הרכישות, מגיעות 39.6% מהכנסות החברה כיום מהפעילות המסורתית של שירותים קוליים, לעומת 50% ב-2011.

עיקר הפוקוס של CenturyLink כיום הוא בהמשך התייעלות וסינרגיה של החברות הנרכשות, והיא ממשיכה לפתח את תחום הענן. כן, היא מתמקדת בהתרחבות בשווקים באסיה-פסיפיק בתחום מרכזי המידע והענן.

מאזן החברה יציב יחסית, עם חוב פיננסי נטו של כ-1.9 מיליארד דולר, המהווה כ-39% מהמאזן. סך ההון מהמאזן הוא 30%.

ל-CenturyLink מינוף פיננסי של 3, יעד מוצהר שלה, שבעבר דאגה לשמור עליו כשהפחיתה ב-2012 כ-25% מהדיבידנד. לדעתנו, לשמירה על היעד חשיבות רבה.

ב-2014 הכנסות החברה הגיעו ל-18 מיליארד דולר, וה-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) התייצב סביב 7 מיליארד דולר. הרווחיות התפעולית נשחקה, בשל ההתמקדות במגזר העסקי הפחות רווחי.

במסגרת הרכישות, CenturyLink לקחה על עצמה את חובות החברות הנרכשות, כך שבסוף 2014 חובה היה 20 מיליארד דולר. לחברה קופת מזומנים של 128 מיליון דולר, ותזרים המזומנים הגבוה מאפשר לה לשמור על יתרות מזומנים נמוכות יחסית לאורך זמן. יחס הכיסוי שלה גבוה, עם רווח תפעולי להוצאות ריבית של כ-5.2.

לחברה סדרת אג"ח אחת לפדיון ב-2023, במח"מ של 6.6 שנים, הנסחרת בתשואה לפדיון של 5% (מרווח של 320 נ"ב); וסדרה שנייה לפדיון ב-2020, במח"מ של 4.3 שנים, עם תשואה לפדיון של 4.2% (מרווח של 285 נ"ב). להערכתנו, התשואות שבהן נסחרות האיגרות יותר ממפצות על הסיכון הגלום בהן.

*** אוהד חיים, אנליסט ני"ע זרים, לאומי שוקי הון. הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם