אירופה נעלה את השבוע הגרוע עד כה השנה; הדאקס איבד 5.6%

המדד הגרמני רשם את הנפילה השבועית החדשה ביותר מ-2011 ■ קרן המטבע הבינלאומית: לא לדחיית התשלום הקרוב של יוון

בורסות אירופה / צילום: רויטרס
בורסות אירופה / צילום: רויטרס

בורסות אירופה ננעלו היום (ו') בירידות החדות ביותר זה שלושה שבועות, וסיכמו את שבוע המסחר הגרוע ביותר שלהן השנה. מדד דאקס הגרמני איבד 5.6% וסיכם את הירידה השבועית החדה ביותר שלו מאז 2011. המסחר היום התנהל על רקע הפסדי הבנקים ודאגה גוברת סביב החוב של יוון. בעניינה של האחרונה הדגישה יו"ר קרן המטבע הבינלאומית כי לא תאפשר למדינה לדלג על התשלום הקרוב של ההלוואה, שניתנה ליוון על ידי הקרן.

ענקית המזון השוויצרית Nestle דיווחה היום על מכירות חלשות מהצפוי לרבעון הראשון של השנה. החברה דיווחה אומנם על עלייה של 0.5% במכירות ל-20.92 מיליארד פרנק שוויצרי, אך אנליסטים ציפו להכנסות בהיקף של 21.3 מיליארד פר"ש. הסיבות, בין היתר: שינויים בהעדפות הצריכה בסין, וסנטימנט צרכנים חלש באירופה.

נעילה מעורבת באסיה; שנחאי בלטה לחיוב

מגמה מעורבת חתמה הבוקר את המסחר בבורסות אסיה, כשבורסת שנחאי בלטה לחיוב. מדד ה-MSCI Asia Pacific ננעל אתמול ברמתו הגבוהה ביותר מאז ינואר 2008.

ברקע נתוני התחלות הבנייה המאכזבים אתמול בארה"ב, מציינים ב-Interactive Brokers כי "הדוח מראה עוד מאותה תמונה איטית ודלה של בריאות הכלכלה, שהמשקיעים החלו להתרגל אליה".

מחיר חבית מסוג ברנט (Brent) יורד היום בכ-1% ל-63.4 דולר, לאחר שאתמול העפיל מחיר הזהב השחור לרמתו הגבוהה ביותר ב-2015.

נגיד שלוחת הפד באטלנטה, דניס לוקהארט, צייו אתמול כי הנתונים האחרונים בארה"ב גרמו לו להצביע נגד העלאת ריבית בחודש יוני, אך מיהר להדגיש כי הוא בטוח שהכלכלה נמצאת בדרך הנכונה.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]