האם שופרסל בדרך לביטול האבטחה בסניפים?

הרשת הודיעה למאבטחים בסניפים על סיום עבודתם בסוף השבוע הנוכחי, וזאת כחלק ממהלך התייעלות

שופרסל דיל / צלם: אריאל ירוזלימסקי
שופרסל דיל / צלם: אריאל ירוזלימסקי

האם שופרסל בדרך לביטול האבטחה בסניפי הרשת? ל"גלובס" נודע כי הרשת הודיעה למאבטחים בסניפים על סיום עבודתם בסוף השבוע הנוכחי.

לדברי אחד המאבטחים, הוא מסיים את עבודתו בסניף במרכז לאחר שקיבל הודעה ש"אין כסף להעסיק אותו". לדבריו, כבר בשבוע הבא לא יהיו מאבטחים בסניפי הרשת.

כיום, לאור המצב הביטחוני במדינת ישראל, רשתות השיווק מעסיקות מאבטחים בסניפים, ואלה עורכים בדיקת תיקים ללקוחות המגיעים לסניף, ובמקביל משמשים כמעין בקרים המוודאים כי הלקוחות שילמו עבור הקנייה.

שופרסל היא הרשת הראשונה שמבקשת לעשות שינוי במערך, וזאת כחלק ממהלך התייעלות.

נזכיר כי שופרסל חתמה את שנת 2014 עם הרעה בביצועים ועם הפסדים. מכירות הרשת ירדו ב-2.6% והסתכמו ב-11.55 מיליארד שקל, אך הקיטון במכירות חנויות זהות היה גבוה יותר ועמד על 3.2%.

עיקר פעילותה של שופרסל היא ברשת השיווק, אך יש לה גם פעילות נדל"נית רווחית במיוחד. הרשת עצמה סיכמה את 2014 עם הפסד תפעולי של 171 מיליון שקל, אך בקיזוז מהרווחים מהנדל"ן הסתכם הההפסד התפעולי ב-47 מיליון שקל. בשורה התחתונה חתמה שופרסל את 2014 עם הפסד של 107 מיליון שקל.

מזה חודשים ארוכים שופרסל מבצעת מהלכי התייעלות ברשת בניסיון לצמצם את ההוצאות, אלא שבמקרה זה, לא בטוח שהצרכן הישראלי יקבל בהבנה את השינוי המתוכנן באבטחה.

משופרסל נמסר בתגובה: "שופרסל מקיימת פיילוט ביחד עם המשטרה, במספר סניפים, לבחינת ניהול מערך האבטחה באופן שונה מזה שקיים היום".