הדיסוננס של מיילן: מה באמת מחיר היעד המיוחל?

דירקטוריון מיילן דחה פה-אחד את הצעת הרכש העומדת על 82 דולר למניה, והבהיר כי על פחות מ-100 דולר אין מה לדבר ■ אבל מנגד, מטה החברה מתמרץ את העובדים להגיע לשווי של 73.3 דולר למניה עד 2018

רוברט קורי / צילום: בלומברג
רוברט קורי / צילום: בלומברג

כמה ההנהלה של מיילן מאמינה שהחברה שווה? אם לשפוט על פי ההתייחסות להצעת הרכש העוינת של טבע, אין להעלות על הדעת רכישה בסכום של פחות מ-100 דולר למניה. אבל קולות אחרים בחברה מעריכים את השווי בהרבה פחות. 73.33 דולר למניה, ליתר דיוק.

כזכור, במכתב ששלח השבוע רוברט קורי, יו"ר מיילן, לארז ויגודמן, מנכ"ל טבע, הוא דאג להבהיר שאין להנהלת מיילן שום רצון להרכש על ידי החברה הישראלית, ושהמחיר שהוצע מעריך את מיילן בחסר. פחות מ-100 דולר למניה לא בא בחשבון, נמסר מהדירקטוריון, בתגובה להצעה של טבע, שעומדת על 82 דולר למניה.

בין היתר כתב קורי לויגודמן כי "מועצת המנהלים שלנו ודאי לא תשקול לפתוח בדיונים על מכירת החברה אלא אם כן נקודת ההתחלה שלהם תהיה גבוהה באופן משמעותי מ-100 דולר למניה. הערכה זו מתאימה לנכס המדורג גבוה ביותר בקבוצת הייחוס שלו, כמו מיילן".

אולם, במסמך K-10 של מיילן מהשבוע, בו הציעה תוכנית תמריצים למנהלים בהסתמך על הביצועים של החברה, היא כוללת מחיר יעד של 73.33 דולר למניה עד 2018, מה שלדבריה "יהווה הישג בלתי רגיל".

ההסבר להבדלי המחירים והגישה נעוץ, בין היתר, בגאורפיה: בעוד המכתב לטבע נשלח ממטה המס הראשי של מיילן באנגליה, תוכנית התמריצים פורסמה בארה"ב, ממטה החברה בפנסילבניה.

ייתכן שהפירצה הזו, ומה שנדמה כחוסר קוהרנטיות ועקביות בקרב חלקי ההנהלה השונים של מיילן, קורצת לטבע, שממשיכה לפנות לבעלי המניות.