האיראנים מטילים פצצה: הודיעו על הקמת מסלול פורמולה 1

סגן הנשיא של המדינה הצהיר על בניית מסלול מירוצים שיוכל לארח את הענף הבכיר ביותר בספורט המוטורי, והצהיר: "יש לזה עתיד גדול אצלנו. יש פה הרבה אנשים צעירים עם נטייה הולכת וגוברת לנהיגה" ■ התקציב האפשרי: 85 מיליון דולר

פרארי, פורמולה 1 / צלם: רויטרס
פרארי, פורמולה 1 / צלם: רויטרס

ממשלת איראן הודיעה על תוכנית גרנדיוזית לבניית מסלול מפואר, שמטרתו לארח בעתיד מירוצים מהפורמולה 1 - הענף המוביל בספורט המוטורי העולמי. סגן הנשיא וראש מחלקת המורשת והתיירות של המדינה, מאסוד סולטינפר, מאמין כי לענף "יש עתיד גדול אצלנו. יש פה הרבה אנשים צעירים עם נטייה הולכת וגוברת לנהיגה", הוא מצוטט בסוכנות הידיעות הרשמית של הרפובליקה האיסלאמית (IRNA).

איראן מתכוונת לבנות את המסלול באי קשם, השוכן לחופה הדרומי. "זה יכול להפוך לאחד היעדים הכי יפים של הפורמולה 1", הוסיף סולטינפר.

יש לציין כי זאת לא הפעם הראשונה בה האיראנים מפנטזים על אירוח אירוע ספורט מוטורי ענקי אצלם במדינה. ב-2011, פרסמו בכירי הממשל תוכנית בשווי 85 מיליון דולר לבניית מתחם מוטורי, שגם היה אמור לכלול פארק מים, מסלול גולף ומגורים לכ-50 אלף איש, אך היא נגנזה בסופו של דבר. על-פי הערכות, גם לפרויקט החדש עשוי להיות מוקצה תקציב דומה. יש לציין כי באותה עת אמר ברני אקלסטון, האיש החזק בפורמולה 1, כי "איראן לא נמצאת בפסגת המועמדות שלנו ליעדים חדשים שיארחו מירוצים".

בסופו של דבר, עומק הכיסים הוא זה שקובע מבחינת קברניטי הענף את יעדי אירוח המירוצים. לראייה, נכון להיום נערכים לא מעט אירועי ספורט מוטורי במפרץ הפרסי: אבו-דאבי ובחריין מארחות בעונה הנוכחית (2015) שני מירוצים מהפורמולה 1, ואילו קטאר מארחת מירוץ מסבב מירוצי האופנועים הבכיר MotoGP.