גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

עיריית רמת-גן מציגה: מתנ"ס מעל בית ספר, גן על הגג

עירוב שימושים בעיריית ר"ג: תוכנית חדשה תנצל את השטחים החומים בעיר לבניית מבני ציבור משולבים בגובה של עד 9 קומות ■ "זה הפתרון לגידול באוכלוסייה ולמצוקת השטחים הפנויים לאור המיזמים של התחדשות עירונית"

רמת גן / צילום: תמר מצפי
רמת גן / צילום: תמר מצפי

בערים וברשויות לא מעטות בישראל קיים מחסור בשטחים "חומים" להקמת מוסדות ציבור, בתי ספר ועוד. המצוקה ניכרת במיוחד בערים שבהן חלה תנופת בנייה בתוך העיר, בעיקר התחלות בנייה מכוח תמ"א 38 המוסיפה דירות במרקם עירוני בנוי. אחד הפתרונות הוא ציפוף הבנייה של מוסדות הציבור עצמם, כלומר בנייה לגובה. בעוד שברוב הערים מדובר רוב הזמן ברעיון היפותטי בלבד, בעיריית רמת גן החליטו ליישם אותו כחלק מתוכנית מיוחדת שנחשפת ב"גלובס נדל"ן" לראשונה.

התוכנית מיועדת אך ורק לקרקעות חומות הנמצאות בבעלות העירייה, ומבקשת לקבוע זכויות בנייה מוגדלות עם שורה ארוכה של שימושים. התוכנית אושרה בוועדה המקומית לתכנון ובנייה בעיר, הומלצה להפקדה בוועדה המחוזית ולפני ימים אחרים דנה הוועדה המחוזית בכמה התנגדויות שהוגשו לתוכנית. החלטה סופית טרם התקבלה.

על פי התוכנית החדשה מוצע להגדיל באופן משמעותי את היקפי הבנייה על קרקע חומה. כך, התוכנית מבקשת לאפשר בנייה של עד 6 קומות במגרשים קיימים בשטח של עד 2 דונם, ובנייה של עד 9 קומות במגרשים גדולים יותר. באזורי העיר המאופיינים בבנייה צמודת קרקע, ייבנו מבנים בגובה של עד 4 קומות.

הרעיון בבסיס התוכנית הוא ניצול מיטבי של השטח הנמצא בבעלות העירייה ויצירת מבנים חדשים יוכלו לפעול במקביל - בתי ספר, מרפאות, מתנ"סים ועוד, גם בשילוב של שטחי מסחר.

עוד מציעה התוכנית לאפשר בניית מרתפי חניה מתחת למפלס הכניסה של המבנים ומוסדות הציבור, אשר חלק מהם ייועד למבנה וחלק יוכל לשמש כחניונים ציבוריים. זאת, בתנאי שמדובר במגרש ששטחו גדול מ-1.5 דונם.

בנייה להשכרה ומסחר מוגבל

התוכנית המוצעת קובעת גם את השימושים המותרים בבנייה החדשה והם כוללים: מבני חינוך, דת, קהילה, שירותי תרבות וספורט, בריאות ורווחה, משרדים לפעילות הרשות העירונית, שירותי מנהל וחירום, מתקני חשמל ובתי אבות. בנוסף, מציינת התוכנית כי לשימושים אלו יתווספו "השימושים המותרים לפי סעיף 188 לחוק התכנון והבנייה".

נזכיר שבעקבות צו עליו חתם שר הפנים לשעבר גדעון סער לפני פרישתו מהתפקיד ומהחיים הפוליטיים, הוא הוסיף במסגרת סעיף זה גם אפשרות לשילוב בנייה להשכרה לטווח ארוך במבני ציבור. כך, תוכנית זו לאחר שתאושר תוכל לשלב מגורים להשכרה על גבי מבנים שייבנו על קרקע חומה. למרות שאין התייחסות ספציפית לנושא זה בתוכנית, בעיריית רמת גן לא שוללים את האפשרות המסקרנת הזו.

עוד מבקשת התוכנית לכלול במבני הציבור שייבנו על הקרקע החומה גם שימושים נלווים למסחר, דוגמת בתי קפה, מסעדות, מזנונים וכן שימושים סחירים התואמים את השימוש העיקרי של המבנה. מדובר בהיקף של בין 10% ל-15% מכלל השטח הבנוי במבנה.

התוכנית קובעת הנחיות גם בנושא הבנייה הירוקה, שבדרך כלל מקבל רק מעט התייחסות בשטח. על פי התוכנית, "כל תכנון לשימוש ציבורי בבנייה חדשה יעמוד בתקנים הישראליים הרלוונטיים בנושאי קיימות". בכך, רמת גן למעשה מאמצת את תקן הבנייה הירוקה (שהוא וולנטרי כיום) במבני הציבור החדשים. עוד קובעת התוכנית כי בכל פרויקט בתחום מבני הציבור, בין אם מדובר בבנייה חדשה ובין אם בתוספת או בשיפוץ, ישולב בצוות התכנון יועץ בנייה ירוקה.

החזית החמישית ותקני אופניים

במקביל, מבקשת התוכנית לעשות שימוש בגגות המבנים. "הגג הוא חזית לכל דבר", כתבו עורכי התוכנית, "שיתרונה היותה שטח שניתן וראוי להשתמש בו. בעיר מתחדשת שבה צורך תמידי בתוספת שטחים פתוחים ובצמחייה, זכות וחובה להשתמש בגגות שימוש פעיל. הגישה הרואה בגג אזור טכני בלבד אינה מקובלת עוד".

התוכנית מייעדת את גגות מבני הציבור לשימושים שונים: "בניה חדשה ותוספת בנייה במבני ציבור בכל גובה יחויבו בגינון אפקטיבי, כולל נטיעות ועצים, של חלק גג בשיעור 20% לפחות מתכסית הבניין הכוללת. שיעור זה אינו כולל מעברים ומשטחים מרוצפים המשולבים בגינון. באזורים המרוצפים תותר הצבת ריהוט רחוב, ובכלל זה תאורה ופרגולות. אישור אדריכל העיר לתכנון מפורט של קומת הגג יהיה תנאי להיתר בנייה". עוד קובעת התוכנית כי הגג יוכל גם לשמש כחצר לשימוש מסעדות, בתי קפה, חללי תצוגה לאמנות וכד'. שימוש אפשרי נוסף יוכל להיות להתקנת מערכת סולארית.

עוד נושא לא שגרתי אליו מתייחסת התוכנית הוא חניה לאופניים והתוכנית קובעת תקן מוסדר לנושא. במוסדות חינוך יחושב תקן חניה לאופניים על פי מפתח של מקום חניה לכל 10 תלמידים; במרכזים קהילתיים, מתנ"סים, ספריות, מוזיאונים וכד' מדובר במפתח של מקום חניה לכל 100 מ"ר בנוי; במבנה של שירותי בריאות (מרפאות, בתי חולים) יחושב התקן על פי מקום חניה אחד לכל 200 מ"ר בנוי; במוסדות ציבור אחרים, מדובר במקום חניה אחד לאופניים לכל 500 מ"ר בנוי. אין זו הפעם הראשונה שר"ג מתייחסת לנושא ומבקשת לעודד שימוש באופניים. בעבר נחשף ב"גלובס נדל"ן" כי העירייה קבעה שבכל בניין משרדים חדש או כזה שמתווספות לו קומות חדשות תהיה חובה ליזמים לשלב במבנה מקלחות וחדרי אופניים.

"הפיתרון למצוקת השטחים החומים"

"הצורך בשטחים חומים הולך וגדל ככל שהעיר מתפתחת, ואין זה סוד שרמת גן נמצאת בתהליך גידול מתמיד ומהיר", כך ראש העיר רמת גן, ישראל זינגר. "חשבנו מחוץ לקופסה ויזמנו תוכנית שתביא לניצול מקסימלי של שטחים ציבוריים למען הציבור. אחד החלקים החשובים בעיני בפרויקט הוא נושא החניונים התת קרקעיים. חניונים אלה יאפשרו מקומות חניה רבים לתושבי העיר רמת גן, שיוכלו לחנות בהם חינם כחלק מהשירות העירוני. אני מאמין שהתוכנית תשתכפל בעתיד הקרוב לרשויות אחרות ותהווה מודל לניצול מקסימלי של שטחים".

יו"ר הוועדה המקומית ברמת גן, עו"ד אביבית מאור נמרודי, הוסיפה ואמרה: "העיר רמת גן נמצאת לקראת תוספת של אלפי דירות, בעיקר לאור הפרויקטים בתחום ההתחדשות העירונית. בשל העובדה שאין הרבה שטחי ציבור קיימים בעיר, החלטנו לקדם תוכנית שתאפשר לנו לנצל שטחים בצורה טובה יותר. אנחנו כמובן כפופים לתנאים מסוימים כמו למשל כללי משרד החינוך שאינם מאפשרים בניית בית ספר של למעלה משלוש קומות, אבל אין שום מניעה שמעל אותו בית ספר לא נוכל להפעיל שימוש ציבורי אחר כמו טיפת חלב, שירות פסיכולוגי או מתנ"ס בקומות הרביעית, החמישית או השישית.

"התוכנית גם מעניקה פיתרון לגידול באוכלוסייה ולמצוקת השטחים הפנויים. כך למשל כל פעם שבית ספר גדל, הוא גדל על חשבון השטח הציבורי הפתוח. ברגע שנהפוך גם את הגגות למשהו שניתן להשתמש בו, זה ייצור שטחים חדשים נוספים, כמובן שעם כל ההתאמות הנדרשות. ולא מדובר רק בבתי ספר. אין מניעה שעל גגות מבני ציבור יהיו גלריות, יוצגו תערוכות או אפילו יפעלו בתי קפה. במקביל, התוכנית קובעת שימושים מתאימים לכל ייעוד מבנה, כך שאם קיים בית ספר שפועל עד הצהריים מעליו יוכל לפעול מתנ"ס בשעות אחר הצהריים. וזו רק דוגמא אחת".

אחת הסיבות לגיבוש התוכנית האמורה, אומרת מאור נמרודי, היא המספר הגדול של מיזמי התחדשות עירונית בעיר. "התוכנית הזו היא הפיתרון למצוקת השטחים החומים. כבר היום עובד בעירייה צוות מיוחד שתפקידו למפות את כל השטחים החומים והמבנים שבבעלות העירייה עם בחינת אפשרויות תוספת הבנייה לאור התוכנית".

בעירייה מדגישים עוד נקודה חשובה בנוגע לתוכנית: "זו תוכנית מאפשרת, ולא תוכנית מחייבת. היא תאפשר לעירייה לנצל שטחים חומים כמו שצריך, אבל תהיה בהתאם לתב"ע באזורים השונים של העיר. המשמעות היא שהעירייה לא תנצל את כל הקומות שהיא יכולה לבנות, אלא רק על פי הצורך שייקבע בשטח".

התנגדויות לתוכנית וספק לגבי שילוב דיור להשכרה

כמו לכל תוכנית, גם לתוכנית זו הוגשו התנגדויות שבהן דנה לאחרונה הוועדה המחוזית. בסך הכול הוגשו שש התנגדויות, על ידי גורמים שונים בעיר.

אחת ההתנגדויות התייחסה לייעוד בניית מגורים להשכרה על גבי מבני ציבור, בטענה כי אין לאשר ייעוד זה משום שהוא רק יגביר את הצורך בשטחי ציבור שחסרים כבר היום.

על כך ענתה הוועדה המקומית: "נוכח תוספת הדירות המשמעותית הצפויה בעיר בשנים הקרובות, הן בפרויקטים מכח תמ"א 38, הן בפרויקטים של פינוי-בינוי והן בפרויקטים של פינוי מחנות צה"ל, ועל מנת לתת מענה לצרכי הציבור העולים מתוספת זו, מחייב צו השעה לשמור על מלאי התכנון העירוני של מגרשים לצרכי ציבור ואף להגדילו. השטחים הציבוריים הם משאב קרקע יקר המופקע מהפרט לטובת הציבור, כאשר רב הביקוש על ההיצע, ועל הוועדה לבחור את השימושים שתועלתם לציבור היא המרובה ביותר. מאחר ששימוש במגרשים למבנים ומוסדות ציבור לצורך דיור בהישג יד להשכרה אינו מסייע במתן מענה לדרישת משקי הבית הנוספים לעיר, ולמעשה מקים דרישות נוספות, ייקבע בהוראות התוכנית כי השימוש לדיור בהישג יד להשכרה הוא שימוש מותר, אולם תנאי להיתר לשימוש זה יהיה אישור תוכנית מפורטת (נקודתית), מלווה בנספח בינוי ובבדיקה פרוגרמתית של שטחי הציבור בסביבה שתוכיח כי ניתן לנצל את המגרש לדיור". כלומר, גם העירייה מתקשה להחליט בעצמה כיצד ניתן יהיה לשלב ייעוד של דיור להשכרה בתוכנית.

התנגדויות נוספות שהוגשו לתוכנית עסקו בשלל תחומים אחרים. בין היתר מדובר בהתנגדות שהוגשה על ידי המועצה לשימור אתרי מורשת בישראל, שבה נטען כי כל בקשה צריכה לעבור גם את אישור ועדת השימור. התנגדות שהגיש ועד ההורים המרכזי מבקשת לקבוע כי מספר הקומות המותר במוסדות חינוך יוגבל לארבע, שייקבע בתוכנית שטח מינימלי לחצר ושזכויות המסחר במוסדות חינוך יהיו קטנות יותר מאשר במבני ציבור אחרים.

התנגדות נוספת שהוגשה לתוכנית ביקשה לצמצם את מספר הקומות האפשרי באזורים של בנייה צמודת קרקע מארבע קומות לשלוש קומות.

התנגדות נוספת עסקה באפשרות להקמת חניונים מתחת למבני הציבור. בהתנגדות נטען כי על העירייה לאשר חניונים שכאלו רק ברחובות ראשיים, דו-סיטריים, שבהם לפחות שני נתיבי נסיעה. התנגדות זו התקבלה בחלקה על ידי הוועדה המקומית, ונקבע כי כל הקמת חניון תותנה באישור מחלקת התנועה. עוד התנגדות עסקה באפשרות להתקנת מערכות סולאריות על גגות מבני הציבור. בהתנגדות נטען כי מדובר בחשיפה אפשרית של תלמידים לקרינה. הוועדה המקומית קיבלה את ההתנגדות וקבעה כי: "היתר בנייה להקמת מתקן חשמל במגרש בייעוד מבנים ומוסדות ציבור, יותנה באישור המחלקה לאיכות הסביבה, שתקבע, בין היתר, תנאים בהיתר שיחייבו ניטור תקופתי".

עוד כתבות

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

בורסת ת"א ננעלה ביציבות; אלקטריאון זינקה ב-18%, ישראכרט ב-8%

אל על השלימה גיוס של 100 מיליון דולר, המנייה עולה ב-4% ● הבורסה בת"א מסכמת רבעון ראשון בעליות נאות במדדים המובילים ● לאומי על הדולר המתחזק: "מציע למשקיעים הצעה שאי אפשר לסרב לה" ● באופנהיימר צופים "רוח גבית לשוק המניות האמריקאי לפחות עד שנת 2025"

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: שלומי יוסף

העליון מגדיר מחדש את גבולות שכר הטרחה לעורכי דין בתביעות ייצוגיות

פסק דין שאישר פשרה עם סופרגז ואמישראגז קבע תקדימים בעניין שכר טרחת עורכי דין בתביעות ייצוגיות ● בין השאר נקבע כי שר הטרחה יוגבל לפי מדרגות מקסימליות, ודרך היישום לתשלום הובהרה ● בשוק יש שמברכים על ההסדרה, ואולם אחרים מזהירים: תפגע בתמריץ להשיג פיצוי מרבי

דובר צה''ל, תא''ל דניאל הגרי / צילום: דובר צה''ל

דובר צה"ל: בכיר בחמאס חוסל בביה"ח שיפא

נזק נגרם לחצר בית בשלומי אחרי רצף אזעקות בגליל המערבי • דיווח: ישראל תקפה אזור פעילות של חיזבאללה בדמשק, 2 נפצעו • בית הדין בהאג הורה לישראל להכניס סיוע לעזה ללא הגבלה • מוקדם יותר: פצוע בינוני בפיגוע ירי בכביש 90 מצפון ליריחו • עדכונים שוטפים

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

כלל: רווח של 305 מיליון שקל ב-2023, השפעת רכישת מקס עוד קטנה

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם ● והפעם: אימקו מסכמת את 2023 עם רווח כ-6.2 מיליון שקל לאחר שרשמה הפסד בתקופה המקבילה, כלל הציגה דוח רבעוני חזק, אך טרם רשמה רווח משמעותי מרכישת חברת כרטיסי האשראי מקס והרווח הנקי של מור השקעות זינק בכ-60% ● מדור חדש

ראסל אלוונגר, מנכ''ל טאואר סמיקונדקטור / צילום: ענבל מרמרי

ראסל אלוואנגר: "אני חייב הרבה לישראל. היא אפשרה לטאואר להפוך למה שהיא"

טאואר הייתה האקזיט המדובר של 2022, אולם הצעת הרכישה החלומית של אינטל נפלה ● המנכ"ל ראסל אלוואנגר ניצל אותה כדי להכניס רגל בדלת למפעל של אינטל בניו מקסיקו: "זו לא הייתה סטירת לחי גדולה. יש לנו עכשיו קיבולת ייצור" ● את דעותיו על המצב בישראל הוא שומר לעצמו: "להעיר על הנושא זה כמו להתארח אצל מישהו לארוחת ערב ולהגיד לו שהבית מבולגן"

איל וולדמן / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

שר החינוך התקפל ולאיל וולדמן יוענק פרס ישראל

לפני מספר שבועות הודיע שר החינוך יואב קיש כי הוא מבטל את טקס פרס ישראל, זאת בין היתר על רקע הפרסומים כי אחד מן הזוכים הוא היזם איל וולדמן ● כעת, חזר בו קיש מעמדתו והוא מכריז כי הטקס יתקיים כסדרו בשדרות ● ומי עוד בין הזוכים?

בנק ההשקעות ג'יי. פי מורגן / צילום: Reuters, Mike Segar

האסטרטג של הבנק הגדול בעולם: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו"

בבנק ג'יי פי מורגן שוב מזהירים מפני ירידות בשווקים, למרות שהתחזיות שלהם לא פוגעות כבר שנתיים וחצי ● האם הפעם התחזיות שלהם יתממשו? ומה הם ממליצים למשקיעים?

המדינה החדשה שמצטרפת להליך נגד ישראל בהאג

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: רוב האמריקאים מתנגדים להמשך המלחמה, הממשלה הצרפתית מצהירה שלא סיפקה נשק לישראל מאז ה-7 באוקטובר, ואירלנד מצטרפת לתביעה נגד ישראל בהאג ● כותרות העיתונים בעולם 

קבינט המלחמה. ללא נשים במוקד קבלת ההחלטות / צילום: קובי גדעון-לע''מ

המלחמה חושפת את אוכלוסיית הנשים לסיכונים חריגים. איך אפשר להתמודד איתם?

מדור "המוניטור" של גלובס והמרכז להעצמת האזרח עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות ● הפעם, בשיתוף שדולת הנשים, על האתגרים שמציבה המלחמה בפני נשים ● נשים סובלות יותר מהיעדר ביטחון אישי וכלכלי - ובכל זאת הן לא נמצאות במוקד קבלת ההחלטות

הפגנת חרדים נגד גיוס בני ישיבות,ירושלים / צילום: Reuters, Ammar Awad

מהתקציבים שייעצרו ועד לדיוני החירום באוצר: כל מה שכדאי לדעת על הצו הדרמטי בנוגע לחוק הגיוס

בהתאם לצו הביניים שהוציא בג"ץ, תקצוב הישיבות שתלמידיהן לא מתגייסים ייעצר כבר בשבוע הבא ● בשלב זה, התמיכה בכ-44 אלף תלמידי ישיבות צפויה להיעצר ● באגף החשב הכללי במשרד האוצר, שאמונים על ביצוע התשלומים מתקציב המדינה, מתכוונים ליישם את הצו במועד ● איך זה יעבוד? גלובס עושה סדר

מתחם חזית הים בחיפה / הדמיה: מן-שנער-יעד אדריכלים

נסגר המכרז הראשון של רמ"י בחזית הים בחיפה: כמה תשלם הזוכה?

יורו ישראל זכתה במכרז של רמ"י על קרקע של 23 דונם, להקמת 500 יחידות דיור ושטחי מסחר באחד מהמתחמים המסקרנים בישראל ● החברה תשלם על הקרקע, הסמוכה לבית החולים רמב"ם בחיפה, כ-205 מיליון שקל כולל הוצאות פיתוח

בורסת טוקיו / צילום: Associated Press, Eugene Hoshiko

נעילה ירוקה באסיה. מחיר הזהב זינק במרץ ב-9.8%

היום חוגגים את יום שישי הטוב, ולכן לא יתקיים מסחר בבורסות באירופה ובוול סטריט ● אמש ננעלה וול סטריט בירוק, מדד ה-S&P 500 שבר שיא בפעם ה-23 מתחילת השנה ● מחיר הביטקוין עומד על 70.5 אלף דולר למטבע ● מדד שנגחאי עלה ב-1%

סם בנקמן-פריד / צילום: ap, Bebeto Matthews

סם בנקמן-פריד, מייסד בורסת הקריפטו FTX, נידון ל-25 שנות מאסר

בנובמבר האחרון חבר מושבעים בארה"ב מצא את סם בנקמן-פריד אשם ● היום, השופט בתיק קבע כי הוא ירצה 25 שנות מאסר ● "אני הייתי המנכ"ל ולכן האחריות היא עלי", אמר בנקמן-פריד עם מתן גזר הדין

דם אברמוב בקמפיין בנק הפועלים / צילום: צילום מסך

בלי אסקפיזם ועם לוחם בשיקום, הפרסומת של בנק הפועלים היא הזכורה ביותר

פרסומת הבנק, שבה מככב הלוחם הפצוע אדם אברמוב, היא גם המושקעת ביותר עם כ–1.6 מיליון שקל ● מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה עולה כי השבוע התברגו שתי פרסומות חדשות: מנורה מבטחים וטאצ' ● הפרסומת של ביטוח 9 היא האהודה ביותר גם השבוע

מישל וונטסוס, לשעבר מנכ''ל ביוג'ן / צילום: Quris

"ביוג'ן הייתה פסגת הקריירה שלי עד כה": המנכ"ל לשעבר מדבר על התוכניות לעתיד

מישל וונטסוס היה מנכ"ל ביוג'ן בתקופה שבה הייתה במוקד תשומת הלב בעקבות התרופה החדשנית שלה לאלצהיימר, אבל בסוף שילם בכיסאו על הכישלון שלה בשוק ● בראיון ל"גלובס", הוא מגיב על הביקורת שהושמעה נגדו, מספר אילו חברות מעניינות אותו עכשיו ומדבר על ההשקעה שלו בקיוריס הישראלית ● על המיזם החדש שהוא מקים בסינגפור, הוא עדיין לא מוכן לפרט

עינת גנון / צילום: בר שניר

פרויקט הענק מתעכב: עוד פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו

עינת גנון, סמנכ"לית הרשות להתחדשות עירונית, הודיעה על פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו, לאחר שלאחרונה גם צחי דוד, סגן הממונה על התקציבים באוצר לשעבר, הסיר את מועמדותו לתפקיד ● כעת נותר מועמד אחד לבחירה, והמכרז עומד בפני ביטול

ישראל תקפה בשדה התעופה בסוריה / צילום: נלקח מרשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לזכויות יוצרים

דיווח: לפחות 33 נהרגו בתקיפה בחלב, בהם אנשי חיזבאללה ואזרחים

בין ההרוגים בתקיפה בנמל התעופה בחלב ישנם גם חיילים מצבא אסד, דווח כי מערכות ההגנה האווירית הופעלו • מוקדם יותר נפצעו 2 בתקיפה שיוחסה לישראל באזור דמשק • דובר צה"ל עדכן כי בכיר חמאס חוסל בפעילות בבית החולים שיפא ● עדכונים בולטים

הראלי בוול סטריט יימשך? זה מה שמלמדת ההיסטוריה

מדד המניות המוביל S&P 500 עשוי לסיים את הרבעון הראשון עם עלייה של 10% ● האם ניתן להסיק מכך שהמשך השנה יתאפיין בראלי? לפי מחקרים של כמה גופי השקעות, החדשות הרעות נוטות להגיע במחצית השנה השנייה

מירי רגב, ליכוד / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

ועדות חקירה ממלכתיות תמיד הטילו אחריות אישית על ראש הממשלה?

עד כמה חריפה הביקורת שנמתחה על נתניהו בדוח מירון בהשוואה היסטורית? בדקנו ● המשרוקית של גלובס

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי / אילוסטרציה: Shutterstock

הטבת המס הגדולה שהבטיחה הממשלה נכנסה לתוקף. מה יקרה לנטו שלכם?

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי, אשר תגדיל להם את ההכנסה הפנויה ● ואולם, מומחים טוענים כי הטבת המס לא תשפיע על מי שבאמת זקוק לה