דלתא מסכמת רבעון חיובי עם רווח של כ-9 מיליון דולר

החברה שווה כבר 3 מיליארד שקל ■ בעל השליטה, אייזיק דבח: "אנו ערוכים להנפקה בוול סטריט, אבל רק כשהתזמון יהיה נכון עבורנו; מקווים שנוכל לדווח על רכישה בחצי השנה הקרובה"

יצרנית ההלבשה התחתונה דלתא סיכמה אמש (ב') רבעון נוסף של צמיחה, ולמרות שנפגעה משינויי מטבע, הצליחה לשפר את היקף המכירות שלה לרבעון הראשון של השנה ב-6% ל-253 מיליון דולר. בשורה התחתונה הציגה דלתא עלייה של 2% ברווחיה, שהתקרבו ל-9 מיליון דולר.

יוסי חג'ג', סמנכ"ל הכספים של דלתא, אמר היום עם פרסום הדוחות כי "במונחי מטבע מקורי, החברה צמחה ברבעון הראשון ב-13%, וזה הרבעון השני ברציפות שאנחנו מציגים צמיחה דו-ספרתית בפעילות".

אייזיק דבח, בעל השליטה ומנכ"ל דלתא, הוסיף כי "בארה"ב השקנו בשנה שעברה את המותג Avia שבא לידי ביטוי ברבעון הזה, וגם את המותג לה קוסט, וגם נהנינו מהגדלת המכירות בחנויות זהות".

דבח מסביר כי "ברמת המאקרו, בארה"ב הירידה במחיר הנפט פינתה את ההכנסה הפנויה של הצרכנים והובילה לעלייה במכירות ב-Mass Market. מה שחשוב זה שהחברה ממשיכה לצמוח, וזאת בזכות המנהלים הטובים שיש לה והאסטרטגיה שהיא גיבשה. אנחנו משקיעים כדי לצמוח, ולכך יסייעו מפעל חדש שאת הקמתו אנחנו מקדמים בויאטנם ושיתוף-פעולה חדש שהשקנו עם נייקי".

התפלגות מכירות דלתא
 התפלגות מכירות דלתא

צמיחה בארה"ב

בפילוח המכירות של דלתא, העוסקת בעיצוב, ייצור ומכירת בגדי הלבשה תחתונה, בולט השוק האמריקאי - שוק הפעילות העיקרי של החברה, שהמכירות בו ברבעון הראשון צמחו ב-17% ל-147 מיליון דולר, כאמור, בתמיכת מכירות המותג Avia שהושק בחודש יוני 2014 ברשת וול מארט.

בגרמניה סבלה החברה מהתחזקות הדולר ביחס לאירו, שהוביל לשחיקה של כ-4% במכירות, לכ-40 מיליון דולר. במונחי אירו עלו המכירות ב-16% ביחס לרבעון המקביל, בזכות התרחבות חנויות רשת שיסר, שנרכשה בידי דלתא לפני כ-3 שנים, לצד עלייה במכירות ללקוחות סיטונאיים.

נזכיר כי לאחר שדלתא רכשה את חברת ההלבשה התחתונה הגרמנית ב-2012, בהשקעה של כ-340 מיליון שקל, הצהיר דבח על כוונותיו להנפיק את החברה תוך שנתיים בבורסת נאסד"ק. אולם מאז ועד כה תוכנית זו לא יצאה לפועל, ודבח אומר היום בזהירות כי "אחרי שהחברה התארגנה מבחינה ניהולית, אנחנו ערוכים להנפקה שם, אבל מחכים לתיזמון הנכון עבורנו".

עוד הוא הוסיף כי "חשוב לנו להציג צמיחה אורגנית, אבל בזכות השמרנות והמזומנים שיש בידינו אנחנו גם בנויים לרכישה, ואני מקווה שבחצי השנה הקרובה נוכל לדווח על עסקה".

דלתא נסחרת כיום בבורסה המקומית בשווי שוק של כ-3 מיליארד שקל, אחרי עלייה של 13% מתחילת השנה ו-240% ב-3 השנים האחרונות.

צניחה באירופה

לעומת השוק האמריקאי והגרמני, דלתא סבלה מחולשה ביתר שווקי הפעילות שלה באירופה, שם המכירות הרבעוניות שלה צנחו ב-18% ל-35 מיליון דולר, למרות ששם מרבית המכירות מבוצעות בדולר. בדלתא מציינים כי המכירות בניטרול השפעות מטבע ירדו ב-11% ומייחסים את החולשה בפעילות בעיקר למכירות בתחום החטיבה הגלובלית בפלח שוק עליון.

בדוחות אשררה החברה את תחזיותיה לשנת 2015, בסיכומה היא צופה צמיחה של 7%-9% במכירות, המוערכות ב-1.08-1.06 מיליארד דולר, ורווח שנתי מדולל למניה של 1.9-2 דולר.

במקביל לדוחות הודיעה דלתא על חלוקת דיבידנד של 3.5 מיליון דולר לבעלי המניות.