"אין לי ספק שבלאטר יסיר מסדר היום את ההצעה המבישה של הפלסטינים"

ח"כ מירי רגב נכנסה רשמית לתפקיד שרת הספורט החדשה, וסיפקה הצהרות: "מבטיחה שאאפשר ספורט הגון לכלל המגזרים, כל עוד קיימת נאמנות למדינה לחוקיה"; בתחום ספורט הנשים הייתי רוצה לראות עוד יעל ארד, עוד שחר פאר ואסתר רוט שחמורוב"

מירי רגב / צילום: תמר מצפי
מירי רגב / צילום: תמר מצפי

ח"כ מירי רגב נכנסה היום (א') באופן רשמי לתפקידה כשרת התרבות והספורט, בטקס חגיגי בנערך בשייח' ג'ראח, שבו נפרדו מהשרה היוצאת לימור לבנת.

על תוכניותיה ומטרותיה לטווח הקרוב והארוך בתחום הספורט, אמרה רגב: "מדינת ישראל היא מדינה שוחרת ספורט. חשוב להמשיך ולעודד את פעילות הספורט כבר מהגיל הצעיר, ולדאוג לתשתיות נאותות בישובים ברחבי הארץ. אני רואה חשיבות עצומה לדור הצעיר לעידוד וקידום ספורט במדינת ישראל, לחזק ולקדם את הנגישות לספורט עממי על כלל תחומיו. לחזק ולקדם את הספורט בפריפריה, לילדים ולנוער, לחזק ולקדם את ספורט הנכים שמביא לידי ביטוי את ניצחון הרוח. לקדם את הספורט תחרותי המבטא ערכים של מצוינות והישגיות".

ח"כ רגב התייחסה גם לספורט הנשים, וציינה: "בתחום ספורט הנשים הייתי רוצה לראות עוד יעל ארד, עוד שחר פאר ואסתר רוט שחמורוב. אני רוצה שנשים יהפכו לגיבורות תרבות בתחום הספורט באותה מידה כמו הגברים".

ההתייחסות המשמעותית והדחופה ביותר הייתה לאיום ההרחקה מפיפ"א העומד כנגד ישראל, בשל בקשת הרשות הפלסטינית. על כך אמרה רגב: "אני רואה בספורט גשר לאחדות ולשלום. האתגר המיידי שהעומד בפני מדינת ישראל היא ההחלטה העומדת בפני פיפ"א להשעות את ישראל. השבוע אמורה להתקיים פגישה בנוכחות ראש הממשלה, מר ספ בלאטר, בנוכחות עופר עיני ואנוכי. אין לי ספק שמר בלאטר יצליח להסיר מסדר יומה של פיפ"א את ההצעה המבישה של הפלסטינים. כולנו מבינים שיש לעשות הפרדה ברורה בין ספורט לפוליטיקה. אני מבטיחה שאאפשר ספורט הגון לכלל המגזרים, כל עוד קיימת נאמנות למדינה לחוקיה".

על פעילותה בטווח הקרוב, אמרה: "המשימה המרכזית שלי בשלושת חודשים הקרובים זה לדאוג להעלאת התקציבים לשנים 2016 ו-2017".