אישום: בוחנים במשרד הרישוי בירושלים היטו טסטים תמורת שוחד

אמנון ניסמי ורוני חנוך חנוכה נאשמים בקבלת שוחד, מירמה והפרת אמונים ועבירות נוספות, בקשר להטייה שיטתית של בחינות רישוי

שלט "במבחן רישוי" / צילום: איל פישר
שלט "במבחן רישוי" / צילום: איל פישר

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (ב') לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד שני בוחנים של משרד הרישוי בירושלים ונגד אשתו של אחד מן הבוחנים. השלושה נאשמים בקבלת שוחד, מירמה והפרת אמונים ועבירות נוספות, בקשר להטייה שיטתית של בחינות רישוי (טסטים) בתמורה לשוחד.

אמנון ניסמי ורוני חנוך חנוכה, הבוחנים, נאשמים כי במסגרת תפקידם, בין השנים 2010-2011 קיבלו שוחד כספי פעמים רבות ממורה מסוים לנהיגה, ובתמורה לכך התחייבו להעביר תלמידים מקרב תלמידיו של המורה שנגשו לבחינה בעל-פה ולמבחן נהיגה מעשי.

בכתב האישום נטען כי משגדלו אחוזי המעבר של תלמידיו של אותו מורה, זכה האחרון להצלחה מסחרית בזכות אחוזי המעבר של תלמידיו.

על-פי כתב האישום, במספר רב של הזדמנויות נהג המורה להודיע לניסמי על ימים בהם נבחנים תלמידים רבים שלו בבחינה העיונית בעל-פה, וניסמי היה דואג להיות משובץ כבוחן באותו היום. באופן הזה בחן ניסמי כ-6 תלמידים של אותו מורה בכל שבוע.

התעריף לבחינה "בטוחה" היה, על-פי כתב האישום, כ-500 שקל עבור מעבר בחינה עיונית ובין 200 ל-300 שקל עבור מעבר בבחינה מעשית.

בכתב האישום נטען גם כי באותן שנים, במספר רב של הזדמנויות, רוני חנוך חנוכה בחן בין 2-3 תלמידים של אותו המורה בשבוע. גם כאן היה נהוג, לפי הנטען, תעריף של 500 שקל לתלמיד בבחינה העיונית.

יפה חנוך חנוכה, אשתו של רוני חנוך חנוכה, מואשמת כי סייעה לקשר ולתקשורת בין בעלה ובין המורה, הכירה את הקודים ביניהם, נכחה בפגישות ביניהם שנערכו בביתם ובביתו, ובמספר מקרים קיבלה לכאורה מהמורה כסף עבור בעלה במעטפה וכן פתקים ועליהם שמות הנבחנים.