נעילה מעורבת בבורסה; אבנר הוסיפה 3.4%, אופקו קרסה 7%

טבע הגדילה את ההחזקה שלה במיילן ל-2.2% ■ נמשכת ההסלמה בדרום ■ השותפות באפרודיטה יפתחו את המאגר ■ אליום מדיקל הודיעה שקיבלה אישור FDA וזינקה בכ-41%

בורסת תל אביב / צלם: תמר מצפי
בורסת תל אביב / צלם: תמר מצפי

המסחר בבורסה בתל-אביב נחתם היום (א') במגמה מעורבת, על רקע פערים שליליים במניות דואליות מרכזיות, ולאחר שבורסות אירופה ננעלו במגמה שלילית ביום שישי האחרון. בוול סטריט, מנגד, הסתיים המסחר במגמה מעורבת. בינתיים נמשך לחץ המכירות בשוק האג"ח הממשלתיות הארוכות. מניות הגז והבנקים הובילו את העליות במעו"ף, בעוד מדד ת"א 75 סיים בירידה של כ-0.6%. מחזור המסחר הסתכם בכ-721 מיליון שקל.

ההסלמה בדרום נמשכת. מספר שעות לאחר שרקטה התפוצצה בשטח פתוח סמוך לאשקלון, תקפו הלילה (א') מטוסי חיל האוויר של צה"ל מספר יעדים בצפון רצועת עזה. כמו כן הורה שר הביטחון משה (בוגי) יעלון, על סגירת מעבר ארז ומעבר כרם שלום. מדובר צה"ל נמסר כי המעברים נסגרו למעט למקרים הומאניטאריים וכי ההחלטה על פתיחתם תתקבל על פי הערכת מצב ועל פי שיקולים ביטחוניים. "צה"ל רואה בארגון הטרור חמאס הכתובת ועליו מוטלת האחריות", נמסר.

אורי גרינפלד, הכלכלן הראשי של פסגות, מציין בסקירתו השבועית כי לעליית התשואות של השבועות האחרונים יש גורמים רבים אבל מעל הכל היא נובעת מהבנה שהעולם לא הולך לתהליך של יפניזציה. התאוששות הכלכלה האמריקאית אחרי הרבעון הראשון והיציאה של אירופה מהסביבה הדפלציונית מאותתות למשקיעים שברמות התשואות הנמוכות שנרשמו באפריל שוק האג"ח היה פשוט יקר מדי. כעת משחזרו מחירי האג"ח לרמתם באוקטובר 2014, נראה כי הלחץ לעליית תשואות בעולם פחת.

בישראל לעומת זאת, "השוק עדיין מוטרד יותר מהשאלה אם הריבית תופחת פעם נוספת בחודש הקרוב מאשר מתוואי הריבית לטווח הבינוני-ארוך. לכן, כל עוד השוק המקומי מגלם שהריבית המקומית תהיה נמוכה יותר מזו שבארה"ב עד שנת 2021 , הסיכון לעליית תשואות נותר גבוה", אומר גרינפלד.

כלכלני הלמן אלדובי מציינים בסקירתם השבועית כי "אנו צופים המשך תנודתיות גבוהה בשוק האג"ח המקומי כנגזרת של שווקי האג"ח באירופה ובארה"ב לאור רגישותם הגבוהה לנתוני מאקרו וממליצים לקצר את מח"מ התיק בתקופה הקרובה. בחלק המנייתי של התיק, אנו ממליצים להסיט מעט משקל מהשוק האמריקאי לשוק האירופאי לאור התנודתיות הרבה שצפויה בשוק האמריקאי על רקע ניסיונות המשקיעים להעריך מהו המועד בו הפד יעלה את הריבית".

טבע ממשיכה לקנות מניות מיילן

אליום מדיקל זינקה בחדות לאחר שהודיעה היום כי קיבלה את אישור ה-FDA לשיווק מערכת ה-WIRION של גרדיה בארה"ב לאינדיקציה של צנתור בעורקי התרדמה.

טבע הגדילה את ההחזקה שלה במיילן ל-2.2% מהחברה במסגרת מאמציה להוציא לפועל את ההשתלטות על החברה בהיקף של 40 מיליארד דולר, בעוד האחרונה ממשיכה עדיין לנסות להשתלט על פריגו . נכון ל-4 ביוני, טבע החזיקה ב-10.5 מיליון מניות של מיילן. בשבוע שעבר הודיעה החברה כי רכשה מניות מיילן וכי היא מחזיקה ב-1.8% מהחברה. הרכישה האחרונה בוצעה ביום חמישי, וטבע רכשה מניות במחירים שנעו בין 71.7 דולר ל-74.2 דולר למניית מיילן.

ועוד בענייני טבע, המטה הגלובלי של חברת התרופות צפוי לעבור בעתיד מפתח תקווה לרעננה - כך נודע ל"גלובס". טבע בוחנת מזה תקופה את האפשרות לרכז את כל פעילות המטה באתר אחד, לעומת המצב הנוכחי שבו הפעילות מפוזרת על פני מספר אתרים.

מניית אופקו ירדה בחדות לאחר שחזרה מוול סטריט עם פער שלילי של כ-8.6%. גם פריגו,וטאואר סיימו באדום על רקע פערים שליליים.

דלק קידוחים ואבנר דיווחו אתמול בלילה על כך שהוגשה לממשלת קפריסין הודעה על הכרזת מסחריות בתגלית אפרודיטה שבבלוק 12 בקפריסין. בנוסף, דיווחו שותפויות הגז כי הן עתידות להגיש לממשלת קפריסין את תכנית הפיתוח למאגר אפרודיטה בזמן הקרוב.