אדרי-אל דוחה תשלום של 15 מיליון שקל למחזיקי אג"ח סדרה א'

בעוד שבוע נדרשת החברה לבצע פירעון מוקדם של 190 מיליון שקל לאג"ח ב', באמצעות כספי המכירה של זכויותיה בדיזנגוף סנטר המופקדים בנאמנות

גבי אדרי / צילום: תמר מצפי
גבי אדרי / צילום: תמר מצפי

חברת הנדל"ן אדרי-אל שבשליטת גבי אדרי ממשיכה להתמודד עם מצב פיננסי מאתגר, והבוקר היא עדכנה כי אין בידיה לשלם למחזיקים את מלוא תשלום האג"ח הקרוב הצפוי בימים הקרובים, בהיקף של כ-15 מיליון שקל.

בהתאם לתנאי שטר הנאמנות המתוקנים שסיכמה החברה עם נאמן האג"ח בחודש שעבר, ואושרו על-ידי ביהמ"ש, אדרי-אל מתכננת לדחות את התשלום, במלואו או בחלקו. באדרי-אל ציינו כי החברה פועלת לביצוע התשלום למחזיקי סדרה א', וכחלק מכך פועלת לקבל את מרבית סכום הפיקדון המופקד בידי נאמן אג"ח סדרה ב' - שם צפוי לה בקרוב תשלום גדול הרבה יותר.

לאדרי-אל שתי סדרות אג"ח, בהיקף של כ-300 מיליון שקל, הנסחרות בתשואות של 5% (סדרה ב') ו-11% (סדרה א'). החברה נדרשת לבצע עד 14.6 (בעוד שבוע) פדיון מוקדם של כ-190 מיליון שקל למחזיקי אג"ח ב', באמצעות תמורה המופקדת בחשבון נאמנות, שהתקבלה ממימוש זכויותיה בקניון דיזנגוף סנטר שבמרכז ת"א. באפריל 2014 חתמה אדרי-אל על הסכם למכירת זכויותיה בקניון תמורת כ-300 מיליון שקל, והפקידה כ-200 מיליון שקל מהתמורה כבטוחה לבעלי האג"ח.

עודף התחייבויות על נכסים: 101 מ' ש'

כיום מחזיקה אדרי-אל בזכויות ב-11 נכסים ברחבי הארץ, עם כ-16 אלף מ"ר מסחרי להשכרה ובכ-24 אלף מ"ר המיועדים לתעשייה במתחם גבור ספורט בקרית שמונה, וכן בקרקעות לפיתוח בהיקף של כ-16 אלף מ"ר. רואי החשבון של החברה מפנים בדוחות הרבעון הראשון את תשומת לב המשקיעים כי בניכוי הפיקדון ועלויות שוטפות, לחברה עודף התחייבויות שוטפות על נכסים שוטפים בהיקף של 101 מיליון שקל.

בסיכום הרבעון הראשון של השנה המשיכה ללוות את דוחות החברה הערת "עסק חי", על רקע חוסר הוודאות בנוגע להשגת המקורות הנדרשים לפירעון התחייבויותיה. אדרי-אל החזיקה בקופתה בסוף הרבעון מזומנים בהיקף של פחות מ-4 מיליון שקל. רואי החשבון מציינים בדוחות, כי "החברה פועלת לביצוע החלפת נכסים כנגד מזומן מקופת הפיקדון", וכן כי היא פועלת "למימוש נכסים נוספים לצורך פירעון כל ההתחייבויות הבנקאיות שלה והתחייבויות נוספות". עוד מוסיפים רואי החשבון, כי "טרם הושלם תהליך גיוס המקורות לפירעון התחייבויותיה של החברה בעתיד הנראה לעין".

בעקבות מימוש דיזנגוף סנטר ונכסים נוספים, הכנסותיה הרבעוניות מדמי שכירות צנחו ב-62% ל-3.6 מיליון שקל, ובשורה התחתונה היא הציגה הפסד של 3 מיליון שקל, אחרי הפסד שנתי של 14 מיליון שקל ב-2014. החברה נסחרת כיום בבורסה לפי שווי של 31 מיליון שקל בלבד.

לצד כאב הראש שיש לה מול מחזיקי האג"ח, בתחילת החודש עדכנה אדרי-אל על קנס כספי בהיקף של כ-36 אלף שקל שהטילה עליה רשות ני"ע, בגין אי-כהונת דח"צ במשך יותר מ-90 יום, בניגוד להוראות חוק החברות, ואי-דיווח במועד סיום כהונת דח"צ, בהתאם להוראות חוק ניירות ערך.