אר.אר מדיה רוכשת מאלוביץ' את סאטלינק ב-19 מיליון דולר

סאטלינק היא ספקית שירותי ניהול, תוכן והפצה ■ תתרום לאר.אר מדיה הכנסות של 25 מ' ד' ב-2016

צלחות לוויין של אר.אר מדיה / צילום: איל יצהר
צלחות לוויין של אר.אר מדיה / צילום: איל יצהר

חברת הפרויקטים רפק עדכנה על רכישה משמעותית בתחום המדיה, בו היא פועלת באמצעות חברת הלוויינים אר.אר מדיה (RR Media), הנסחרת בבורסת נאסד"ק בשווי של 132 מיליון דולר.

אר.אר מדיה , בה מחזיקה רפק 34%, חתמה על הסכם לרכישת חברת סאטלינק תקשורת הישראלית, תמורת 19 מיליון דולר. הוצאות העסקה מוערכות בכ-2 מיליון דולר נוספים.

סאטלינק, מקבוצת יורוקום של שאול אלוביץ', בעל השליטה בבזק, פועלת כספקית גלובלית של שירותי ניהול, תוכן והפצה ללקוחות. אר.אר מדיה עוסקת בהפצת וניהול תכנים לתחנות ולרשתות טלוויזיה זרות ומקומיות, ובמתן שירותי תקשורת לוויינים ניידת. בחברה ציינו כי בכוונתה להסתייע ברכישה כדי להגדיל את נתח השוק שלה "בין היתר בדרך של מתן סל שירותים נרחב באמצעות איחוד של רשתות אר.אר מדיה וסאטלינק עד לסוף שנת 2015".

בעקבות הרכישה, באר.אר מדיה צופים כי הכנסותיה ל-2015 ינועו בטווח של 140-148 מיליון דולר וכי היא תציג EBITDA (רווח לפני ריבית והפחתות) בטווח של 17.6-20.4 מיליון דולר. ב-2016 הצפי הוא כי סאטלינק תתרום להכנסות אר.אר מדיה 25 מיליון דולר, והן יגיעו ל-161-171 מיליון דולר. ל-EBITDA תתרום הרכישה של אר.אר מדיה 5 מיליון דולר, והוא יגדל ב-25%-30% ביחס לשנה הקודמת.

את הרבעון הראשון של השנה סיכמה אר.אר מדיה עם שחיקה של כ-7% בהכנסותיה, שעמדו על 30.5 מיליון דולר. שיעורי הרווחיות שלה נשחקו, והרווח הנקי שלה צנח ב-48% ועמד על פחות ממיליון דולר.

רפק צנחה 50%

רפק עוסקת בתשתיות, ייעוץ, מחשבים ושירותי שידור. בשלוש השנים האחרונות היא עוברת שינוי מהותי במיקוד העסקי שלה, והופכת לחברה פרויקטלית, עם פרויקטים בתחומים של תחנות כוח לייצור חשמל, אנרגיה סולארית וסיבים אופטיים יחד עם קבוצת ויה אירופה, שגוררת אותה להוצאות מימון גבוהות בשלב הנוכחי. בסוף הרבעון הראשון מדווחת רפק, הנמצאת בשליטת חברת אינטרגאמא של תנחום אורן, כי השקיעה בפרויקטים אלה 141 מיליון שקל.

בסיכום הרבעון הראשון של 2015, הכנסותיה של רפק עלו בשיעור מתון של 1% ל-49 מיליון שקל, אולם הוצאותיה גדלו, שחקו את הרווח התפעולי ויחד עם עלייה בהוצאות המימון, הובילו אותה להפסד של 1 מיליון שקל, אחרי רווח נקי של כ-2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. רפק נסחרת בבורסה בשווי של פחות מ-60 מיליון שקל, אחרי צניחה של 50% שרשמה מנייתה בשנה החולפת.