בעוד ראש הממשלה בנימין נתניהו ממשיך לדחוף בכל הכוח את אישור מתווה הגז והממשלה אישרה הבוקר (א') את עקיפת הממונה על ההגבלים העסקיים דיויד גילה, באופוזיציה נמשכת הביקורת על נתניהו.

למרות זאת, בכנסת מעריכים שחרף העובדה שמשה כחלון, יואב גלנט וחיים כץ יימנעו בהצבעה, ההצעה תקבל מחר את אישור הכנסת בזכות תמיכתה של ישראל ביתנו.

בסיעתו של ליברמן מבהירים כי בכוונתם להיות אופוזיציה עניינית ולתמוך במהלך העברת הסמכויות לממשלה. עוד נמסר כי "עמדת הסיעה לא השתנתה מהכנסת הקודמת, אז היינו בממשלה והלכנו לפי הקו שהתווה עוזי לנדאו שהיה אז שר התשתיות והתנגד לששינסקי".

מנגד, סיעת יש עתיד צפויה מחר להתנגד בהצבעה, אולם לכשיגיע המתווה להצבעה בכנסת בעוד ארבעה שבועות, ייתכן שהסיעה תתמוך אם ישולבו במתווה פיקוח על המחירים והבטחה כי ההליך יאושר באופן שקוף בכנסת.

"מאכזב ומקומם ששרי הממשלה החליטו לשמש חותמת גומי למעקף שנתניהו מבצע במטרה לאשר בבהילות וללא דיון ציבורי את מתווה הגז", מסרה ראשת מרצ ח"כ זהבה גלאון. "במקום לדאוג לאינטרס הציבורי, השרים החליטו לדאוג לעצמם ולכסאם ולא להתווכח עם ההתנהלות המפוקפקת של נתניהו בנושא הגז".

גלאון הוסיפה כי "אני קוראת לכל חברי הכנסת מהאופוזיציה ומהקואליציה, למלא את תפקידם כנציגי הציבור ולא לתת למהלך של נתניהו לעבור בכנסת".

ח"כ אורלי לוי-אבקסיס אמרה היום בגלי צה"ל כי חברי הכנסת שואבים את הידע שלהם לגבי מתווה הגז מהתקשורת בלבד ותקפה את הממשלה על כך שאינה חושפת את מתווה הגז: "אני כחברת כנסת רוצה לדעת אם יהיו צינורות גז שיובילו אותו למפעלים בפריפריה. אני רוצה להיות עניינית ורוצה מה שהכי טוב לציבור. אם רה"מ חושב שהמתווה הזה הוא טוב - שיחשוף אותו בפנינו".

ההצבעה בכנסת תתקיים מחר (ב'), ולוי-אבקסיס לא התחייבה להצביע בעד המתווה: "אני רוצה לדעת מי שומר על האינטרסים של הציבור. יכול להיות שהמתווה הזה טוב, אבל תגידו. תאמרו מה החלופות האחרות... צודק השר אבי גבאי ששואל על מה בעצם אנחנו מצביעים... לא קיבלתי שום טלפון מסיעת ישראל ביתנו שאנחנו צריכים להצביע בעד. אני רוצה תשובות ואם הן יניחו את הדעת - בבקשה. אם לא... ויש לי תחושה שבגלל זה מסתירים את המתווה".