50 ק"מ לליטר: שלל רכבים היברידים נטענים בדרך לארץ

בקרוב על כבישי ישראל - הטרנד החם בעולם הרכב: הצצה לשלל דגמים היברידים נטענים חדשים שינחתו בקרוב בארץ, ייהנו מהטבת מס משמעותית, ויציגו נתוני צריכת דלק דמיוניים כמעט

למרות ההצהרות "הירוקות" של הממשלה ולמרת הטבת הניכרת לכלי רכב היברידיים, עד כה נשארה ישראל מחוץ למהפכת הרכבים ההיברידיים הנטענים. בארץ נמכרים מזה כשנה שני דגמים בלבד ששייכים לז'אנר - טויוטה פריוס פלאג-אין ומיוצב ישי אאוטלנדר פלאג-אין - אולם השיווק שלהם היה בפרופיל נמוך מאד ובהיקפים מוגבלים.

אולם בינתיים תעשיית הרכב הבין לאומית מתחילה להיכנס לתחום בכוחות מתוגברים והחל מהחודשים הבאים יושקו ברחבי העולם עשרות דגמים חדשים עם הנעה היברידית נטענת. בהתאם, ניצנים ראשונים של המהפכה יגיעו גם אלינו, כאשר הדגש - לפחות בשלב הראשון - יהיה על רכבי פרימיום.

שתי הסנוניות הראשוניות שייכות לקצה העליון של שוק היוקרה. הראשונה היא גרסת ה-T8 של הוולבו XC90 החדש, שנחת כאן לאחרונה עם מנועים רגילים. לגרסת העל יש לא פחות מ-407 כ"ס ו-67 ק"מ אך למרות זאת היא רושמת צריכת דלק מוצהרת של קרוב ל-50 ק"מ לליטר ומסוגלת לנוע על חשמל בלבד למשך יותר מ-30 ק"מ. גם כאן מדובר במחירים גבוהים מאד לפני הטבת המס.

השניה שתגיע אלינו בוודאות היא מרצדס S500 פלאג-אין הייבריד, שכבר נמכרת באירופה וצפויה לנחות כאן בקיץ 2016. זוהי מכונית פאר שיכולה להאיץ מאפ ל-100 קמ"ש ב-5.2 שניות בלבד לסיוע על כוח חשמלי נטו למרחק 33 קילומטרים ולהחזיר צריכת דלק משוקללת של כמעט 35 ק"מ לליטר. גם עם הטבת המס, אפשר לצפות למחיר שיתקרב למיליון שקלים.

את המהפכה חותמות ב.מ.וו וקבוצת פולקסווגן, ששתיהן כבר הכריזו על מערך רחב ומקיף מאד של דגמים היברידיים. בקבוצת פולקווסגן, למשל, המבחר מתחיל בגולף GTE ההיברידית הנטענת, שמחירה יהיה עממי יחסית, ומגיע עד לאאודי Q7 ההיברידית הנטענת היוקרתית כאשר באמצע יש עוד ארבעה דגמים לפחות. מקבוצת צ'מפיון נמר כי הייבוא של דגמים כאלה "נמצא בתוכנית העבודה של 2016".

בסטטוס דומה נמצאים גם הדגמים ההיברידיים-הנטענים של ב.מ.וו. עדיין לא ברור עתידן המקומי של המכוניות העתידניות I3 ו-I8 אולם קיימת הסתברות גבוהה לייבוא הגראות החשמליות-נטענות של ב.מ.וו 5 ושל סדרה 7 החדשה והמהפכנית, שמשוקת מבראשית עם מערכת היברידית נטענת מתקדמת.