המסחר בבורסה של תל-אביב ננעל היום (ב') במגמה חיובית, כשברקע למסחר תוצאות משאל העם ביוון. בשוקי העולם, מנגד נרשמת היום מגמה שלילית לרוב. עליות נרשמו גם באג"ח הממשלתיות השקליות הארוכות. מחזור המסחר הסתכם בכמיליארד שקל.

תוצאות משאל העם ביוון מצביעות על כך ש-61% אמרו "לא" להמשך תוכנית הצנע שדורשים גוש האירו וקרן המטבע הבינלאומית מיוון. אם אלה אכן יהיו התוצאות הסופיות, יוון בדרך למסלול התנגשות עם גוש האירו ואולי אף תפרוש ממנו.

שר הכלכלה של גרמניה אמר בתגובה ראשונה לאחר היוודע התוצאות הללו כי קשה לו לדמיין גיבוש תוכנית חילוץ חדשה ליוון בעקבות תוצאות משאל העם: "לאחר דחיית התנאים של האיחוד האירופי... מו"מ על תוכנית חדשה בשווי מיליארדים זה דבר שלא ניתן להעלות על הדעת... ציפראס ואנשיו מוליכים את יוון בדרך מרירה וחסרת תקווה".

עידן אזולאי מנהל השקעות ראשי באפסילון, מציין הבוקר כי "התוצאה במשאל העם ביוון מעבירה את הכדור למגרש הפוליטי. מאחר והאינטרס של כולם הוא לסיים את הסיפור בהקדם, היוונים וראשי הגוש יצטרכו להמציא נוסחה פוליטית שתאפשר ליוונים להישאר בגוש באופן כזה שכל צד לא ייתפס כמפסיד. אני מעריך ששני הצדדים ייכנסו למשא ומתן מואץ וקצר שבסיומו יוון תישאר בגוש".

"השוק מפנים את האפשרות שיוון תפרוש"

ארז צדוק מקרנות אביב מציין כי "בחודש האחרון איבד מדד הדאקס הגרמני כ-3% משוויו וברבעון האחרון 7.6%. ברבעון שלפני כן טס מדד הדאקס בכ-24%, כך שסה"כ בחצי שנה עלה בכ-17%. בסך הכל אם אנחנו לוקחים את גרמניה, שמושפעת מהמשבר באופן הכי מהותי, כנייר הלקמוס של המשבר היווני, אז או שהשוק לא מתרגש מהמשבר היווני ומהאפשרות שיוון תפשוט את הרגל ותפרוש מגוש האירו, או שהשוק עדיין לא הפנים את האפשרות הזאת. אם השוק לא מתרגש, זה סימן מעודד. אם השוק לא הפנים, אז כמו שאומרים, המצב יכול להיות הרבה יותר גרוע".

"אנחנו מעריכים שהשוק מפנים את האפשרות שיוון תפרוש, כיוון שהאפשרות הזאת קיימת ונוכחת בחדרי מסחר כמו שארון קבורה נוכח בחדר הספדים. עדיין אנחנו נמצאים פעמים רבות מדי בתקופה האחרונה, במצבים בהם לא היינו מעולם ובשל כך, קשה לחזות את תגובת השווקים. למשקיעים שונאי סיכון מומלץ להקטין את הפוזיציה המנייתית עד שכיוון השוק יהיה ברור יותר. למשקיעי הטווח הארוך מומלץ להישאר בשוק ואף לראות בירידות הזדמנויות קנייה מעניינות", אומר צדוק.

אלכס זבז'ינסקי, הכלכלן הראשי של מיטב דש, מציין כי "נראה, שתסריט הסביר ביותר תהיה התנתקות יוון מגוש האירו. כדי להמשיך ולהתנהל, לשלם משכורות, פנסיות וכו' הממשלה עשויה כבר בקרוב להנפיק מטבע חדש. כעת צפויה תקופה תנודתית בשווקים. הבנק המרכזי האירופאי כבר הכריז שהוא ינקוט בכל האמצעים כדי למנוע התפשטות המשבר. אנו מעריכים שנוכח המצב הכלכלי והפיננסי המשתפר באירופה, כולל של הבנקים, בהשוואה לשנים 2011-2012, ובהתחשב בכלים שעומדים היום לרשות קובעי המדיניות באירופה כדי למנוע התפשטות המשבר, הסיכון להרחבה ממושכת של המשבר למדינות אחרות יחסית נמוך".

במפגש שנערך אתמול עם משקיעים מוסדיים, אמר מנכ"ל טבע ארז ויגודמן, שאם אסיפת בעלי המניות של מיילן תצביע בעד עסקת פריגו - טבע תיסוג מהצעתה למיילן. טבע מבקשת להשתלט על מיילן בעסקה של מעל 40 מיליארד דולר. מיילן מתנגדת ומבקשת להשתלט על פריגו בעסקה של 33.3 מיליארד דולר - אך גם פריגו מתנגדת.

חברת ציוד התקשורת אלוט פרסמה אזהרת רווח חמורה - מצפה לרשום ברבעון השני הכנסות של 21-22 מיליון דולר, לעומת תחזית האנליסטים להכנסות של כ-30 מיליון דולר. אלוט מצפה לרשום הפסד תפעולי רבעוני. במקביל הודיעה החברה על הזמנות חדשות בהיקף 8 מיליון דולר.

חברת אלון רבוע כחול , בעלת רשת הקמעונות מגה, החליטה לגייס מבעליה סכום של 150 מיליון שקל, בהנפקת זכויות בבורסה. מתוך סכום זה התחייבו בעלי השליטה בחברה, קבוצת אלון, כי יזרימו את מלוא חלקם בהנפקת הזכויות, סך של 110 מיליון שקל.

חברת אסיה פיתוח דיווחה כי היא נמצאת במו"מ מתקדם עם חברת Magna B.S.P למיזוג חברת הבת, המפתחת מכ"מ המבוסס טכנולוגיית תלת מימד לשוק המערכות המתקדמות למניעת תאונות דרכים.

חברת סאמיט חתמה על הסכם עם גורם שמימן את פורטפוליו הנכסים שלה אשר היו מושכרים בעבר לדויטשה טלקום, לרכישת ההלוואה שניתנה בגינם. סאמיט תרכוש את ההלוואה המסתכמת בכ-326 מיליון שקל (כ-78 מיליון אירו) בכ-167 מיליון שקל בלבד (כ-40 מיליון אירו), כך שהפער בין התמורה לבין סך ההלוואה הנרכשת עומד על כ-159 מיליון שקל (כ-38 מיליון אירו).

ווקסיל ביו דיווחה כי תחל בפיתוח טיפול תאי כנגד סרטן המבוסס על מוצר ה-ImMucin. במסגרת שיתוף הפעולה יבחנו מדעני המרכז הרפואי Mayo Clinic את שילוב מוצר ה-ImMucin של ווקסיל בפיתוח טיפול תאי חדשני לזיהוי וחיסול תאים סרטניים. המחקר במימון המרכז הרפואי מאיו קליניק.