דלתא רוכשת את המותג P.J Salvage ונכסים נוספים ב-37 מ' ד'

התשלום עבור הפעילות הנרכשת מ-Loomworks Apparel האמריקאית עשוי לגדול ל-40.8 מיליון דולר ■ הרכישה עתידה לתרום לרווחיות דלתא

P.J Salvage / מתוך אתר החברה
P.J Salvage / מתוך אתר החברה

יצרנית ההלבשה התחתונה דלתא גליל רוכשת את המותג P.J Salvage ונכסים נוספים של החברה האמריקאית Loomworks Apparel, תמורת 37 מיליון דולר. התשלום עשוי לגדול בעתיד עד לכ-40.8 מיליון דולר, בכפוף לעמידה ביעדי רווחיות בשנים 2016-2017.

דלתא מצפה להשלים את העסקה עוד במהלך החודש הנוכחי, והרכישה צפויה לתרום לרווחיותה. הרכישה תמומן ממקורותיה העצמיים של דלתא - בסוף הרבעון הראשון היו בקופת החברה מזומנים בסך של 145 מיליון דולר, ודלתא מתכננת להרחיב את הפעילות הנרכשת ולשלבה עם הפעילות של החברה-הבת שלה בארה"ב.

במסגרת הרכישה, דלתא רוכשת את שמות המותג, נכסים בלתי מוחשיים ופריטי הון חוזר, והיא לוקחת על עצמה את התחייבויות המוכרת הנכללות במסגרת ההון החוזר.

המוכרת Loomworks Apparel מקליפורניה עוסקת בעיצוב, יבוא ושיווק של מוצרי הלבשה ממותגים, כולל הלבשת שינה, פנאי, הלבשה תחתונה ואביזרים נלווים.

"P.J.Salvage הוא אחד ממותגי האופנה המובילים להלבשת שינה, הלבשת פנאי והלבשה תחתונה, בסגנון המעביר בקלות את ההלבשה התחתונה מחדר השינה אל הביגוד היומיומי", מסר אייזיק דבח, מנכ"ל דלתא גליל.

"רכישת מותג נחשב זה היא צעד נוסף בהגדלת הפעילות הממותגת שלנו", הוסיף דבח, "ואנו מתכוונים למנף רכישה זו להרחבת הנוכחות של P.J. Salvage אצל קמעונאים הנמנים עם פלח השוק הגבוה בארה"ב וברחבי העולם".

דלתא נסחרת בבורסה בתל-אביב לפי שווי שוק של למעלה מ-3 מיליארד שקל. דבח הוא בעל השליטה בחברה, ומחזיק ב-48.7% מהון המניות שלה.

בדוחות השנתיים של החברה ל-2014 היא ציינה כי לצורך השגת צמיחה, היא בוחנת רכישות אסטרטגיות שישלימו את קווי המוצר שלה ואת הקשר עם הלקוחות. בפרט ציינה דלתא את השוק האמריקאי כיעד אסטרטגי לרכישות.

"באמצעות סדרה של רכישות שביצעה הקבוצה בצפון אמריקה, נוכחותה גדלה משמעותית בשוק זה, באופן שהיקף המכירות לצפון אמריקה זינק מסך כולל של כ-47 מיליון דולר בשנת 1998, אשר היוו כ-16% מכלל מכירות החברה באותה שנה, לכ-570 מיליון דולר ב-2014, המהווים כ-55% מכלל המכירות", נכתב בדוח.

"רכישה גדולה יותר בשנים הקרובות"

לדברי אילנית שרף, מנהלת מחלקת מחקר Sell Side בפסגות, "מדובר ברכישה קטנה שאינה מהותית לחברה. לדלתא יש אסטרטגיית מיזוגים ורכישות, ואנו מעריכים כי היא מתכננת רכישה בהיקפים גדולים יותר בשנה-שנתיים הקרובות".

להערכת שרף, מניית דלתא נסחרת סביב השווי הכלכלי ההוגן שלוקח בחשבון את הצמיחה האורגנית.

"אנחנו מעריכים כי אפסייד בנייר יגיע מרכישה גדולה מצד החברה. צעדי ההנהלה במסגרת האסטרטגיה שקבעה החברה נעשים בצורה שקולה וממותנת, והיא מבצעת רכישות באופן לא אגרסיבי, אשר עד היום תרמו לצמיחתה ולפעילותה של החברה, וזאת ללא לקיחת סיכונים פיננסיים משמעותיים", הוסיפה שרף.