אאורה החלה בפרויקט תמ"א 38 מהגדולים ביותר בישראל

הפרויקט הוא ברחוב הרא"ה ברמת גן, בעלות כוללת של כ-350 מיליון שקל ■ בפרויקט ייהרסו שבעת הבניינים הקיימים כיום בקטע הרחוב בו מצויים היום מבנים מספר 90-102, ותחתם יוקמו 240 דירות בשלושה מגדלים בני 9 קומות

 אאורה - פרויקט הרא"ה / הדמיה  R Creative
אאורה - פרויקט הרא"ה / הדמיה R Creative

חברת אאורה ישראל החלה היום (ב') בשיווק פרויקט תמ"א 38 מהגדולים ביותר שנעשו עד כה בישראל, ברחוב הרא"ה ברמת גן, בעלות כוללת של כ-350 מיליון שקל. במסגרת הפרויקט, שבנייתו תושלם עד חודש אוקטובר 2018, ייהרסו שבעת הבניינים הקיימים כיום בקטע הרחוב בו מצויים היום מבנים מספר 90-102, ותחתם יוקמו 240 דירות בשלושה מגדלים בני 9 קומות. כל אחד מ-80 בעלי הדירות הקיימים במתחם יקבלו עם תום הפרויקט דירה חדשה בשטח הגדול ב-25 מ"ר, וכן מרפסת שמש. בנוסף, יוקם חניון תת-קרקעי שישמש את דיירי הפרויקט. בתקופת ביצוע הפרויקט יקבלו בעלי הדירות דיור חלופי במימון החברה.

הפרויקט הוכרז על ידי קבינט הדיור כמתחם פינוי-בינוי שיזכה את היזם, אאורה במקרה זה, בהטבות מיסוי ופטורים, כאשר התקווה היא כי אלה יתגלגלו לכיסם של רוכשי הדירות.

תמהיל הדירות יהיה מגוון - 4,3,2 ו-5 חדרים, דירות גן, מיני-פנטהאוזים ופנטהאוזים - ומחירן, לדברי אנשי החברה, ינוע בין 1.49 מיליון שקל (3 חדרים) להחל מ- 1.7 מיליון שקל (4 חדרים) ול- 1.85 מיליון שקל (5 חדרים).

בשנה האחרונה הביאה אאורה ישראל לאישורן של שלוש תכניות פינוי-בינוי בוועדה המחוזית בתל אביב, במסגרתן יפונו וייהרסו למעלה מ- 450 דירות קיימות, וייבנו במקומן כ- 1,600 דירות חדשות.

יעקב אטרקצ'י, בעלים ומנכ"ל אאורה ישראל, אמר היום בפגישה עם כתבים כי "בעיצומה של תקופה סוערת בענף הנדל"ן, המשלבת בלבול וחוסר וודאות לצד ניסיונות ראשונים של הממשלה החדשה ליזום שורת צעדים שיובילו לשינוי מגמה, דרוש פתרון ומענה ממשי לביקושים הגוברים לדירות ממגוון סוגים באזורי הביקוש". אטרקצ'י התייחס להימנעותה של החברה מביצוע פרויקטים של תמ"א 38/1 (שלא כוללים הריסת המבנה הישן) ואמר כי מדובר ב"פתרון מצומצם ורע". לדבריו, "בישראל כמו בישראל, חיזוק המבנה והשיפוץ יהיו בכאילו, ובסוף הדייר יקבל עוד קומות ומחסור בחנייה. לעומת זאת, דייר שמקבל חנייה תת-קרקעית, לובי מפואר ושטח ציבורי מטופח מתחת לבניין - זה כבר מוצר שונה לגמרי ברמה הנדל"נית".