ועדת האתיקה של הכנסת הודיעה היום (ד') כי לא תדון בממצאי תחקיר חדשות 2 על מעללי סגן יו"ר הכנסת, ח"כ אורן חזן, בבורגס לפני שנבחר לכנסת. ההסבר הרשמי: המעשים המיוחסים לחזן - בהם סחר בסמים והזמנת נערות ליווי עבור לקוחות - בוצעו לכאורה לפני שנבחר לכנסת.

ההחלטה התקבלה לאור חוות-דעת של היועץ המשפטי של הכנסת, עו"ד איל ינון. בעקבות שידור התחקיר בחודש שעבר התקבלו בוועדה קובלנות רבות, אך מכיוון שמדובר בטענות שנוגעות לעברו של חזן, החליט היועץ המשפטי כי "אין לוועדה סמכות להידרש לקובלנות שעניינן עברו ומעשיו של חבר כנסת טרם היבחרו לכנסת".

היועץ הוסיף כי הוועדה גם אינה יכולה להטיל סנקציות שונות על חזן במצב הנוכחי. למרות ההחלטה שלא לדון בנושא, העבירו חברי הוועדה - בראשם ח"כ יצחק וקנין מש"ס - ביקורת על המעשים שנחשפו בתחקיר.

"הוועדה מבקשת להדגיש כי אין בהחלטתה כדי להפחית מהחומרה שבה חבריה רואים את המעשים המיוחסים לח"כ חזן, ככל שאלה אכן התרחשו", נכתב בהחלטה. כן טענו חברי הוועדה כי הדברים הביאו ל"פגיעה חמורה בכבוד הכנסת ובמעמדה".

בנוסף, חברי הוועדה גיבו את החלטתו של יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין להשעות את חזן מניהול המליאה כסגן יו"ר הכנסת: "החלטתו של יו"ר הכנסת שלא לשבץ לעת עתה את ח"כ חזן בניהול ישיבות מליאת הכנסת כסגן יו"ר הכנסת היא החלטה ראויה ונכונה", קבעו.

השבוע התייחס שוב ח"כ חזן לסערת התחקיר: חזן אמר כי "אני שמח שקרתה לי הטלטלה הזו כדי להזכיר לי שבסוף אני בן אדם".

חזן, שטרם הגיש את תביעת הדיבה נגד התחקיר, הוסיף: "אני לא מתחרט על שום דבר שעשיתי בחיים. כל מה שעשיתי היה תחת מעטה החוק, ואני עומד מאחורי הדברים שעשיתי".