בעיית השירות בדואר: מנכ"ל דואר ישראל מבטיח קיצור תורים

בדיון בוועדת הכלכלה של הכנסת, מנכ"ל דואר ישראל, דניאל גולדשטיין, הבטיח לקצר את התורים ולהגדיל את מספר הסניפים בתוך כחצי שנה

מנכל דואר ישראל דני גולדשטיין / צילום:דוברות חברת דואר ישראל
מנכל דואר ישראל דני גולדשטיין / צילום:דוברות חברת דואר ישראל

רפורמת הדואר שיצאה לאחרונה לדרך אמורה הייתה לרפא את חוליי דואר ישראל ולהביא שינוי דרסטי בשירות. אלא שתלונות הצרכנים לא פוסקות מלהגיע, והיום (ד') הנושא נידון גם בוועדת הכלכלה של הכנסת.

הדיון היה טעון וקולני, ובמהלכו דיווח היו"ר, ח"כ איתן כבל (המחנה הציוני), כי עשרות תלונות זורמות בזמן אמת היישר לטלפון הסלולרי שלו.

גיא לרר, מגיש התוכנית "צינור לילה" בערוץ 10, הקרין במהלך הדיון סרטון מתוך הקמפיין שהובילה התוכנית בנושא. בסרטון הוצגו חבילות שמגיעות קרועות וחבוטות, סניפים עמוסים וכלה שההזמנות לחתונתה לא הגיעו לאורחים במועד.

עובדת הדואר אילנית נדב, שהייתה דוורית שנים ארוכות, סיפרה על העומס והתנאים הבלתי סבירים שבהם עובדים הדוורים. נדב ריגשה את הנוכחים עד כדי כך, שחלקם הסכימו שהעובדים נאלצים להשליך חבילות דואר מתוך ייאוש, כפי שנצפה בסרטון.

את ההאשמות בדבר השירות בדואר הטיחו חברי הוועדה במנכ"ל הטרי של דואר ישראל, דניאל גולדשטיין, שהבטיח שינויים מרחיקי לכת: "תהליכי החלוקה משתפרים. נכניס תהליכים אוטומטיים, פתחנו 119 סניפים עד השעה 20:00 בערב, ובעוד מספר חודשים נכפיל את מספרם. נפתחו מרכזים בתוך מרכזי קניות, ועד סוך השנה יהיו 100 כאלה. ב-180 סניפים קיימת אפשרות להזמין תור, והמספר הזה יגדל ל-360".

לנוכח רשימת המטלות המפוארת הזו קיבל מנכ"ל הדואר הנכנס 100 ימי חסד מחברי הוועדה, שביקשו לזמן אותו להופיע מולה בינואר 2016 כדי לוודא את מימוש ההבטחות.

בדיון אף העלה ח"כ דוד ביטון (ליכוד) הצעה שתקל על מקבלי הדואר הרשום: "למה הנמען נאלץ ללכת לסניף ולהמתין שעה עבור משהו שלא הוא ביקש? אני מציע לייקר את השירות, כך שמי שרוצה לשלוח דואר רשום ישלם יותר, והמכתב יגיע אל הנמען עם שליח".

גולדשטיין השיב כי בתוך מספר חודשים 90% מהדואר הרשום יחולק לאזרחים בבתים. "אם האדם לא יהיה בבית, זמן ההמתנה בסניף יירד לפחות מ-10 דקות", הבטיח.

עוד נידון נושא חבילות שמזמינים צרכנים, אשר מגיעות באיחור או במצב רעוע: "החבילות מגיעות וממוינות ידנית", השיב גולדשטיין. "נשיק מערכת ממוכנת של מסועים עם מערכת קריאה אלקטרונית. דיברו על זה בעבר ולא עשו, ועכשיו נפעל בשיתוף-פעולה עם המכס".