בשנים האחרונות גוברת המודעות לצורך בפתרונות אבטחה מפני התקפות סייבר, על רקע התקפות מתוקשרות על גופים ממשלתיים וחברות גדולות. רק היום (ד') דווח על שני האקרים ישראלים שנעצרו בחשד למעורבות בביצוע פריצה לחשבונות הבנק האמריקאי JP מורגן וגניבת פרטים של לקוחות הבנק.

מי שנהנה מהמודעות הגוברת אלה חברות אבטחה כמו צ'ק פוינט. החברה פרסמה היום דוחות טובים לסיכום הרבעון השני של השנה, ובמסיבת עיתונאים שערכה במשרדיה בתל-אביב נשאל המייסד והמנכ"ל גיל שויד בנושא JP מורגן.

שויד לא התייחס לכך ישירות, אך ציין כי כל חברות Fortune 100 הן לקוחות של צ'ק פוינט - והבנק נכלל ברשימה זו. בהתייחסות כללית לשוק אמר שויד כי אמנם המודעות גדלה, אך התקציבים בנושא אינם גדלים בפרופורציה דומה.

עם זאת, שויד הוסיף כי "יש הבנה שהפושעים בתחום הם לא מה שחשבו פעם - ילדים שרוצים להוכיח את עצמם, אלא ממש פשע מאורגן וגלובלי, ומדינות מבינות שאבטחת סייבר זה חלק מהביטחון הלאומי. יש הרבה מאוד עניין של ממשלות לבנות תשתיות להגנה ברמה הלאומית, אבל אני חושב שזה ייקח כמה שנים".

צ'ק פוינט מספקת פתרונות לאבטחת אינטרנט ומידע ונסחרת בנאסד"ק בשווי של 14.2 מיליארד דולר. החברה סיכמה את הרבעון השני עם תוצאות ברף העליון של התחזית שמסרה בעבר, וגבוהות מתחזיות האנליסטים. הכנסות החברה צמחו ב-9% ביחס לרבעון המקביל והגיעו לכ-395 מיליון דולר, ומתחילת השנה ההכנסות הגיעו לכ-768 מיליון דולר.

הרווח הנקי לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP) היה כ-163 מיליון דולר, עלייה של 1.9% מהרבעון המקביל, והרווח הנקי Non-GAAP, בנטרול תגמולים לעובדים והוצאות על רכישות, צמח ב-6.3% לכ-183 מיליון דולר, שהם 99 סנט למניה - 4 סנטים מעל תחזיות האנליסטים.

הרווח התפעולי Non-GAAP צמח ב-6.8% ל-221 מיליון דולר, קצב נמוך יותר משיעור צמיחת ההכנסות, ושויד מציין כי הסיבה היא ההשקעה של צ'ק פוינט בצמיחה העתידית. בין היתר, צ'ק פוינט הגדילה את מספר עובדיה ביותר מ-500 מתחילת השנה, לכ-3,700. "אנחנו מרחיבים את השוק שלנו ואת היצע המוצרים", אמר שויד.

בין המוצרים החדשים שהחברה השיקה לאחרונה, שויד ציין פתרון לטיפול בתשתיות קריטיות (כגון חשמל ומים) שחשופות מאוד לפריצות, וכן מוצר שהושק בשיתוף-פעולה עם חברת VMWare לאבטחה בענן.

"אנחנו רוצים שפתרונות האבטחה שלנו יהיה בכל מקום, ומסתכלים איפה צריכים אותם", אמר. תחום חדש (יחסית) אחר הוא המובייל, וצ'ק פוינט רכשה לאחרונה את חברת לקון שפועלת בתחום. "המכשירים האלה מלווים אותנו כל היום, שומעים ורואים מה אנו עושים, ואף אחד לא יודע מה הם מעבירים הלאה אם יש בהם אפליקציה נגועה", אמר שויד.

לפי דוחות החברה, צ'ק פוינט הוציאה במחצית השנה הראשונה כ-96.5 מיליון דולר נטו על רכישות. מלבד לקון, נרכש גם סטארט-אפ ישראלי נוסף, הייפרווייז.

שויד לא פוסל רכישות של חברות גדולות יותר. על רקע הגידול במודעות לתחום האבטחה, גם השוויים והמחירים של החברות הפוטנציאליות לרכישה עלה. צ'ק פוינט ייצרה ברבעון 193 מיליון דולר מפעילות ורכשה מניות של עצמה ב-245 מיליון דולר, ובסוף הרבעון היו בקופתה 3.6 מיליארד דולר.

שויד נשאל על התחרות בשוק ועל הגדלת נתחי השוק, ואמר כי "השוק תחרותי. יש חברות שגדלות יותר מהר, ויש כאלה שפחות. אנחנו מתמקדים בלקוחות ובמוצרים לטווח הארוך ולא הקצר, ואנחנו מובילי השוק".

ברבעון השלישי צ'ק פוינט מצפה להכנסות של 392-410 מיליון דולר ורווח נקי Non-GAAP של 0.92-1.02 דולר למניה, בדומה לצפי בשוק.

תוצאות הרבעון של צ'ק פוינט