חברת התרופות אלרגן נסחרת בבורסת ניו יורק (סימול: AGN) לפי שווי של 133 מיליארד דולר. אלרגן עוסקת בשוק התרופות הייחודיות (specialty), והיא מפתחת, מייצרת ומשווקת תרופות מקוריות. הצמיחה של החברה, לשעבר אקטביס, הגיעה בעיקר מרכישות גדולות (אלרגן, פורסט, וורנר צ'ילקוט ועוד), ונתמכה על-ידי צמיחה פנימית.

השבוע הודיעה אלרגן שהיא מוכרת את החטיבה הגנרית שלה לטבע, בעסקה של 40.5 מיליארד דולר. העסקה נרקמה תוך זמן קצר, והמחיר משקף מכפיל הכנסות של 6 ומכפיל רווח של 17 לתוצאות הצפויות פרופורמה ב-2015. עסקי הגנריקה של אלרגן הציגו ביצועים טובים, ומייצרים תזרים מזומנים יציב יחסית. לחטיבה הנמכרת יש מוצרים רבים שממתינים לאישור בארה"ב, שבחלק גדול מהם הייתה אלרגן החברה הראשונה שהגישה בקשה לאישור.

הנהלת אלרגן ציינה את הצורך בקונסולידציה בתעשיית הגנריקה על רקע הקונסולידציה בקרב הלקוחות, ומאמינה שטבע היא הרוכשת הטובה ביותר למקסום הערך של החטיבה. המכירה הייתה הפתעה עבורנו, והמחשבה הראשונית שלנו הייתה שהיא מפחיתה את הגיוון בעסקי אלרגן. עם זאת, אנחנו ממשיכים לחבב את תמהיל העסקים של אלרגן, שכולל מותגים כמו בוטוקס. אנחנו מאמינים שלאלרגן יש אפשרויות רבות לצמיחה בתרופות מקוריות וביוסימילר (גנריקה לתרופות ביולוגיות).

בשוק מצפים מהנהלת אלרגן לייצר ערך לבעלי המניות על-ידי פיתוח עסקי - ביצוע רכישות - גורם שעדיין לא נכנס למודל שלנו בשלב זה. התמורה מהמכירה לטבע נטו תגיע ל-36 מיליארד דולר, ואנחנו מאמינים שהצעדים הבאים של אלרגן בתחום הקצאת ההון יהיו משמעותיים למניה מכאן והלאה.

ההנהלה ציינה שעסקאות עתידיות יסייעו לחברה לעלות בשרשרת הערך, ולהתרחב על בסיס גיאוגרפי או בתחומים הרפואיים שבהם היא פועלת. באלרגן לא פוסלים הזדמנויות לרכישות שישנו את פני החברה.

בעקבות המכירה לטבע והרכישות האחרונות שביצעה אלרגן, אנחנו מעדכנים את המודל שלנו. אנחנו אוהבים את תמהיל העסקים באלרגן, הפריסה הגיאוגרפית, אסטרטגיית המו"פ הממוקדת, ההנהלה החזקה והגישה שלה לפיתוח עסקי. להערכתנו יש לה מעמד אסטרטגי ופיננסי חזק להמשך התפתחות בשוק בשנים הבאות. המלצתנו למניה היא "קנייה" ומחיר היעד שלנו עולה מ-350 דולר ל-385 דולר, 14% מעל מחיר השוק.

 

* נכתב ע"י מחלקת המחקר, מריל לינץ'

* הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם