חוצה את הקווים: נדב פרסמן עובר מבאומן למקאן

המינוי מאותת על כוונת מקאן לנסות להחזיר את המשרד להובלה גם בפרסום המסורתי

נדב פרסמן סמנכ"ל קריאייטיב-באומן בר ריבנאי / צילום: כפיר זיו
נדב פרסמן סמנכ"ל קריאייטיב-באומן בר ריבנאי / צילום: כפיר זיו

סמנכ"ל הקריאייטיב של משרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי, נדב פרסמן, חוצה את הקווים ועובר למשרד הפרסום מקאן תל-אביב - כך נודע ל"גלובס".

פרסמן נחשב לאחד מאנשי הקריאייטיב הבולטים בענף בשנים האחרונות. הקריירה שלו עברה שתי תחנות משמעותיות: בשלמור-אבנון-עמיחי ובבאומן-בר-ריבנאי. בשתיהן עבד תחת איש הקריאייטיב יורם לוי.

בבאומן הוא נחשב לבן-טיפוחים של המנכ"ל, יוסי לובטון, אשר הכין אותו לתפקיד סמנכ"ל קריאייטיב בהדרגה, עוד בתקופה שיורם לוי החזיק בעצמו בתפקיד סמנכ"ל הקריאייטיב. כשלוי עזב ב-2013, קיבל פרסמן את ניהול הקריאייטיב במשרד, והוא מחזיק בתפקיד מאז.

ההצטרפות של פרסמן למקאן מאותתת משהו על הכוונות של יו"ר הקבוצה, אילן שילוח, לנסות ולהביא את המשרד שוב למקום של הובלה גם בפרסום המסורתי - זאת לאחר שמעמדו המקצועי של המשרד נשחק בשנים האחרונות.

מינויו של פרסמן מצטרף למינוי משמעותי אף יותר שנחשף ב"גלובס": מינויו של עמית משיח לתפקיד מנכ"ל משרד הפרסום.

פרשנות: בונים מחדש את "חצר הנסיכים"

עד לפני פחות מעשור היה משרד הפרסום מקאן שם נרדף לעליונות מקצועית. מי שחתום על הפיכתו לכזה הוא אילן שילוח, שייצר את מה שכונה אז "חצר נסיכים" - אוסף של מיטב המוחות של ענף הפרסום שיחד פעלו מתוך גאוות יחידה.

שני מנכ"לים מקצועיים החליפו את שילוח מאז - איריס בק וריצ'י האנטר - אך איש מהם לא הצליח לשחזר את ההצלחה שלו. בשנים האחרונות המשרד אמנם נשאר הגדול בישראל, אך הפער המקצועי שלו מהאחרים נשחק לגמרי.

לזכותו של שילוח ייאמר שהוא יודע להסיק מסקנות. המנכ"ל הנכנס, עמית משיח, נהנה משני יתרונות: הוא משתייך במקביל לעולם הפרסום ה"מסורתי" וכן לעולם החדש; והוא נהנה מתמיכה רחבה של ההנהלה הצעירה היום במקאן, הכוללת את חנה רדו, אמיר וייס ודן אלעזרי.

צירופו של נדב פרסמן לחצר המצומצמת והפקדת כל האחריות הקריאייטיבית בידיו (בשונה מהשנים האחרונות, שבהן לא הייתה פרסונה בולטת אחת) מאותתים על מעבר לפורמט שכבר הוכיח את עצמו בעבר. משיח לא רק מצליח לחזק את מקאן בפן החלש יותר שלה - הקריאייטיב - אלא גם מצליח בו-זמנית לפגוע במי שמהווה האיום הגדול של המשרד, לפחות ברמה המקצועית, באומן-בר-ריבנאי.

לפי מקורבים למקאן, תחת לחץ של בנק לאומי, אחד התקציבים החשובים של המשרד, חזר שילוח לעבוד בפועל - לאחר תקופה ארוכה שבמהלכה לא היה מעורב ביומיום.

יש להניח כי שילוח לא מתעתד לשמור על הפוזיציה הזאת לאורך זמן רב. השאלה הגדולה תהיה כיצד חצר הנסיכים החדשה תוכל לפעול תחת הנהגתו של אדם אחר - וזה יהיה האתגר הגדול של משיח ושל המשרד בכלל.

לעומתו, יוסי לובטון יצטרך להתמודד עם אתגר אחר - של אובדן בן-טיפוחיו ושותפו לדרך בתחום הקריאייטיב והדיגיטל. לובטון כבר הוכיח בעבר כי יכולתו לנהל ולרתום אנשים גדולה מהכישרון הקריאייטיבי - גדול ככל שיהיה - ע"ע יורם לוי.

האם הוא יצליח לשחזר את המעבר החלק מלוי לפרסמן? ימים יגידו.