שלב נוסף ברפורמה: תשתיות בזק והוט נפתחות למתחרים

תשתיות הוט ובזק נפתחות לטובת שימוש פיסי על ידי המתחרים ■ שלמה פילבר, מנכ"ל משרד התקשורת: מפעילים מתחרים לא יצטרכו לחפור בעצמם ויקבלו נגישות לתשתיות בזק והוט

שלמה פילבר / צילום: משרד התקשורת
שלמה פילבר / צילום: משרד התקשורת

משרד התקשורת דחה את הטענות שהפנו כלפיו חלק מהמפעילים בעניין השלב השני של רפורמת השוק הסיטונאי להגברת התחרות בפס הרחב באינטרנט , והרפורמה יוצאת היום לדרך במתכונת שונה ממה שקבע.

השלב השני ברפורמה מדבר על מתן זכות מעבר בתשתיות בזק והוט והוא מייצר הזדמנות גדולה למפעילים שירצו להשקיע בתשתיות פיסיות במקום להמשיך ולשלם לבזק ולהוט עבור שירותים שעד כה קנו מהם.

כפי שנחשף ב"גלובס", המשרד הוציא מהרפורמה את הנגישות החופשית למידע על התשתיות בגלל סיבות ביטחוניות, ולכן רק גורמים שיעברו סיווג ביטחוני יוכלו לקבל מידע על פרישת התשתיות של בזק והוט. בנוסף, רק קבלנים מאושרים יוכלו לבצע עבודות של הנחת סיבים דרך תשתיות בזק והנגישות לתשתיות תהיה תחת השגחה כך שהעבודה תהיה חייבת להתבצע על ידי בזק או על ידי קבלן שמאושר על ידה. חלק מהמפעילים טענו שמדובר בתירוצים שנועדו להקשות עליהם את השימוש בתשתיות בזק, ושהאחרונה הצליחה לגרום למשרד התקשורת דחייה של כמה חודשים ברפורמה, שכן אפשר היה להתחיל בתהליך מוקדם יותר.

לדברי שלמה פילבר, מנכ"ל משרד התקשורת "לצד ההצלחה ביישום חלקה הראשון של רפורמת השוק הסיטונאי, שהביא למעבר של כמאה ועשרה אלף לקוחות תוך חודשים ספורים, והוזיל בעשרות אחוזים את העלויות לצרכנים, החל מהיום, גם התשתיות הפיזיות של חברות התשתית בזק והוט ייפתחו לשימושם של המתחרים. צעד זה יחסוך מהם את הצורך בחפירה ובהקמת תשתיות מסוג זה, יפחית הוצאות ועלויות, ויסייע בקידום התחרות".

השימוש בתשתיות כולל: תשתיות אזרחיות לרבות, ארונות תקשורת, קופסאות חיבורים, רשת עילית, סיבים אפלים, קנים וגובים תת קרקעיים בכך, נפתחת התחרות לאספקת שירותים ללקוח גם באמצעות שימושבתשתית תקשורת עצמאית של מתחרים.