דלק רכב: העלייה במכירות רכבי היוקרה פיצתה על הירידה בנתח השוק

המכירות של דגמי מאזדה ופורד, שמייבאת דלק רכב, נחלשו ברבעון השני, אך הרווחים עדיין גבוהים ■ שווי הדיבידנדים של גיל אגמון מתחילת השנה - 224 מיליון שקל

גיל אגמון / צילום: איל יצהר
גיל אגמון / צילום: איל יצהר

חברת דלק רכב המשיכה ברבעון השני של 2015 להציג רווחים גבוהים ממכירת מכוניות, למרות האטה שנרשמת השנה במכירת כלי רכב מתוצרת פורד.

דלק רכב, המייבאת ומשווקת בישראל את כלי הרכב מתוצרת מאזדה, פורד ו-BMW, הציגה ברבעון רווח נקי של 116.5 מיליון שקל, לעומת 300 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. עם זאת, בנטרול הרווחים שנבעו לחברה משערוך ההחזקה בחברת מובילאיי, נרשם ברבעון רווח נקי של 106 מיליון שקל - נמוך ב-2 מיליון שקל בלבד מהרווח ברבעון המקביל.

מנתונים שפרסמה היום החברה, עולה כי במהלך הרבעון השני היא מכרה 3,352 מכוניות מזדה - ירידה של 20% לעומת הרבעון המקביל; במכירות פורד נרשמה ירידה של 78% ל-623 מכוניות; ואילו בדגמי BMW נרשמה עלייה במכירות של 59% ל-816 מכוניות.

בדלק רכב הסבירו את הירידה במכירות רכבי פורד בכך שמתחילת השנה נמכרו בעיקר מכוניות מהמלאי הקיים, כאשר החל מאוקטובר מתוכננות השקות של הדגמים החדשים של פורד פוקוס, אדג' ואקספלורר.

על רקע הירידה במכירות כלי הרכב מתוצרת פורד ומזדה, הציגה דלק רכב הכנסות רבעוניות של 769 מיליון שקל, ירידה של 22% לעומת הרבעון המקביל. למרות זאת, שיעור הרווח הגולמי טיפס ל-20% מההכנסות (לעומת 17% ברבעון המקביל), בזכות עלייה במכירת מכוניות היוקרה שלהן שולי רווח גבוהים יותר.

597 מ' ש' דיבידנד מתחילת השנה

דלק רכב נוהגת לחלק את מלוא רווחיה כדיבידנד לבעלי המניות, והיום היא הכריזה על דיבידנד של 126 מיליון שקל, שישולם החודש.

דיבידנד זה מצטרף לשני דיבידנדים קודמים השנה בהיקף כולל של 471 מיליון שקל, שהוכרזו בחודשים מארס ומאי, ומומנו בין השאר על ידי מכירת יתר ההחזקה של החברה במובילאיי תמורת 407 מיליון שקל.

בסך הכול, הכריזה החברה על דיבידנדים בהיקף של 597 מיליון שקל מתחילת השנה, כאשר חלקו של המנכ"ל, גיל אגמון, שמחזיק ב-37.5% ממניות דלק רכב בשווי של 1.5 מיליארד שקל, עומד על 224 מיליון שקל.

גיל אגמון נטל בעבר הלוואה של מיליארד שקל מקונסורציום בנקאי בראשות בנק הפועלים לצורך רכישת השליטה בחברה מידי קבוצת דלק, והדיבידנדים שדלק רכב מחלקת מיועדים לפרוע הלוואה זו.