ביה"ד: אור ירוק לפיטורי אשתו של בכיר בוועד נמל אשדוד

ביה"ד קיבל את עמדת הנמל, לפיה זהבית קינן, עוזרת מנכ"ל הנמל לשעבר, נבחרה למשרת אמון, ומאחר ששוקי סגיס סיים את תפקידו, אין זה נכון שתמשיך בתפקידה ■ "קינן המשיכה לעבוד כמתאמת רכש, אך קיבלה שכר של עוזרת אישית למנכ"ל"

נמל אשדוד/ צילום: איל יצהר
נמל אשדוד/ צילום: איל יצהר

הנהלת חברת נמל אשדוד רשאית להתחיל בהליכים לפיטוריה של זהבית קינן, עוזרת מנכ"ל הנמל לשעבר, שוקי סגיס - כך קבע היום (א') השופט אילן סופר מבית הדין לעבודה בבאר-שבע.

השופט קיבל את עמדת הנמל, לפיה קינן נבחרה למשרת אמון, ומאחר שסגיס סיים את תפקידו והוחלף ביצחק בלומנטל, אין זה נכון שתמשיך בתפקידה.

קינן עבדה קודם לכן עם ראש אגף התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי. היא נחשבת מקורבת לראשי ועדי העובדים בנמל ואף נישאה לפני כשנה לאחד מבכירי הוועד - שמעון קינן. דירקטוריון החברה ביקש לפטר אותה מתפקידה אחרי שסגיס פרש מתפקידו, בין היתר בנימוק כי נהלי החברה אוסרים עליה להמשיך בתפקידה לאור קשריה המשפחתיים, ובתגובה הודיעו הוועדים בנמל על עיצומים.

באפריל 2014 הגיעו הצדדים לפשרה, לפיה קינן תחל לעבוד בנמל כמתאמת רכש בהיקף של חצי משרה, אך מכיוון שהיא זכאית לכאורה להמשיך בתפקידה כעוזרת מנכ"ל, היא תמשיך לקבל שכר של עוזרת מנכ"ל עד למינוי מנכ"ל קבוע.

הסכם הפשרה קיבל תוקף של פסק דין. ואולם, לאחרונה פנתה הנהלת הנמל לבית הדין בתביעה לסעד הצהרתי, לפיו היא רשאית להתחיל בהליכים לפיטורי קינן למרות פסק הדין הקודם.

הנהלת הנמל טענה, בין היתר, כי העובדה שקינן מועסקת בחברה במשך כ-16 חודשים לאחר שסגיס סיים את תפקידו נוגדת סדרי מינהל תקין, וכי אין לאפשר את המשך העסקתה בתנאי שכר שאינם הולמים עוד את תפקידה. כן ציין הנמל כי קינן מסרבת לעדכן באופן קבוע את הממונה עליה מתי הסתיים יום עבודתה.

קינן טענה מנגד, בין היתר, כי הסיבות האמיתיות לרצון הנמל לפטר אותה הן שהיא חשפה התנהלות קלוקלת במכרז, למורת-רוחו של הנמל.

"מקובלת עלינו עמדת הנמל, לפיה בחלוף הזמן ובשינוי הנסיבות שנוצר לאחר מתן פסק הדין לא ניתן עוד להשאיר את פסק הדין על כנו, והתובעת רשאית לפתוח בהליכים לסיום עבודתה של הנתבעת", נקבע בפסק הדין היום. "דברים אלה מתחזקים כאשר בהתאם לפסק הדין, הנתבעת המשיכה לעבוד בתפקיד של מתאמת רכש, אך קיבלה שכר של עוזרת אישית למנכ"ל.

"גמול זה שקיבלה התובעת הינו גבוה בהרבה משל עמיתיה לתפקיד. כלומר, במשך כשנה וחצי התובעת קיבלה שכר גבוה בהרבה ממה שהייתה זכאית לקבל לו הייתה מתקבלת לתפקיד של מתאמת רכש, העובדת על-פי ההסכם הקיבוצי בחברה.

"לדעתנו, ההפרש בתוך השכר הגבוה שקיבלה הנתבעת מקפל בתוכו גם את עלות העסקתה העתידית של הנתבעת ולפחות עד למינוי מנכ"ל קבוע, ולכן מסיבה זו התובעת קיבלה פיצוי כספי נכבד המבטא העסקה ארוכה יותר", קבע בית הדין.

נזכיר כי שוקי סגיס סיים את עבודתו כמנכ"ל נמל אשדוד באוקטובר 2013, והוא זומן לשימוע לפני העמדה לדין בגין מעורבותו לכאורה בפרשת אלון חסן. לפי החשד, סגיס איפשר לחסן להפעיל חברות פרטיות בבעלותו בתוך הנמל.