רווחי כאל גדלו ב-8% ל-42 מ' ש' ברבעון; גבתה ריבית ממוצעת של 10.8%

מנוע הצמיחה של החברה מוסיף להיות תיק ההלוואות ללקוחות פרטיים ■ המנכ"ל, דורון ספיר: "נערכים להקמת מאגר נתוני האשראי"

כרטיסי אשראי / צילום: shutterstock
כרטיסי אשראי / צילום: shutterstock

גידול של 7% במחזורי העסקאות של כאל לכ-16.2 מיליארד שקל, ושל 16% באשראי החוץ בנקאי שלה הוביל לגידול של כ-8% ברווח הנקי של החברה ברבעון השני, בהשוואה לרבעון המקביל. כאל סיימה את הרבעון ברווח של 42 מיליון שקל, ובמחצית 2015 כולה היא רשמה רווח נקי של 74 מיליון שקל - עלייה של 2% לעומת המחצית המקבילה.

ברבעון האחרון רשמה החברה שבשליטת בנק דיסקונט גם צמיחה של 25% ברווח התפעולי (לפני מס) ל-70 מיליון שקל, ולכך אפשר גם להוסיף עלייה במספר הכרטיסים הפעילים של החברה ב-4.5% מכ-1.76 מיליון לכ-1.84 מיליון.

כפי שניתן לראות אצל החברות המתחרות, גם בכאל מנוע הצמיחה העיקרי הוא תיק ההלוואות ללקוחות פרטיים. בתחום זה גדל היקף התיק של החברה מכ-2.11 מיליארד שקל ברבעון המקביל לכ-2.45 מיליארד שקל ברבעון הנוכחי. במקביל, הגידול בתיק האשראי החוץ בנקאי הוביל לצמיחה של 13.3% בהכנסות מריבית נטו: מ-64 מיליון שקל בשנה שעברה ל-73 מיליון שקל ברבעון הנוכחי. הכנסות החברה גדלו בכ-9% מכ-285 מיליון שקל ל-310 מיליון שקל.

לדברי דורון ספיר, מנכ"ל כאל, השקת כאל חו"ל ושיתופי פעולה עם אתרי מכירות מקוונים תרמו אף הם לגידול במחזורי הפעילות של החברה. "אנו פועלים באופן עקבי להגדיל את מצבת הלקוחות של החברה, תוך הבנה כי עלינו להעניק להם הצעות ערך משמעותיות". מוסיף ספיר, "כרטיס דיינרס ומועדון פלייכארד, אותנו השקנו לפי שנה עם אל על, ממשיך להתחזק ואנו מרוצים מאוד מקצב הצטרפות הלקוחות החדשים והגדלת מחזורי העסקאות הנעשים בו". לגבי רכישת מניות המיעוט בדיינרס, שנמצאות בידי קבוצת אלון, אישר ספיר כי בהתאם לדיווח שנמסר לבורסה מתקיימים מגעים בעניין. על פי הערכות, לא מן הנמנע שעיסקה זו תושלם עוד במהלך 2015.

שיעור הריבית הממוצעת בהלוואות החברה ירד אמנם ב-1.8%, מכ-11% לכ-10.8% ברבעון הנוכחי, אולם עדיין מדובר במרווח גבוה אל מול ריבית הפריים העומדת על 1.6%. לעניין זה אמר ספיר: "אנו נערכים לקראת הקמת מאגר נתוני אשראי שיאפשר לנו התאמה יעילה במתן האשראי למשקי הבית ולעסקים הקטנים". הנגשת מאגר האשראי לכל דורש תאפשר לחברה לבחון מחדש את פרמיית הסיכון בגין ההלוואות שהיא מעניקה.

תוצאות כאל 8-15
 תוצאות כאל 8-15