וורטון שינתה ההנפקה ותנסה לגייס 2 מיליארד שקל, ללא מידרוג

חברת הנדל"ן האמריקאית של ג'ף סאטון הגישה מחדש תשקיף להנפקת אג"ח ענקית בבורסה בת"א

נכס של וורטון פרופרטיז בניו יורק / צילום : מצגת החברה
נכס של וורטון פרופרטיז בניו יורק / צילום : מצגת החברה

חברת וורטון, חברת הנדל"ן המניב (BVI) של איש העסקים האמריקאי ג'ף סאטון, עושה ניסיון נוסף להשלים הנפקת ענק בת"א. אתמול הגישה החברה מחדש תשקיף לגיוס של עד 2 מיליארד שקל בהנפקת איגרות חוב, לאחר שביצעה מספר שינויים במבנה שלה, בנכסיה ובהתחייבויותיה, לעומת התשקיף הקודם שהוגש בתחילת מאי.

רק S&P מעלות נשארה בתשקיף

קבוצת וורטון של סאטון מתמחה בהחזקה והשכרה של חנויות יוקרה באזורים מרכזיים ברחבי מנהטן, ובראשם השדרה החמישית. גם היא, כמו שאר חברות הנדל"ן הזרות שמבקשות להנפיק כאן אג"ח תאגידי, העבירה חלק מנכסיה לחברת חדשה שהתאגדה באיי הבתולה הבריטיים וכנגדם היא מבקשת לגייס את החוב.

במקור, זכתה וורטון פרופרטיז במאי לדירוג AA מחברת S&P מעלות ולדירוג מקביל של Aa2 מחברת מידרוג. עם זאת, לאחר שינוי מתווה ההנפקה, נותר בתשקיף הנוכחי רק הדירוג של S&P מעלות, וזאת כנראה לאחר שבמדרוג החליטו כי לפי שעה הם אינם יכולים לחזור על אותו הדירוג לאור השינויים שנעשו בתשקיף.

אחד השינויים המרכזיים בתשקיף נוגע לתמורת ההנפקה. אם במקור יועדה התמורה במלואה לרכישת הלוואות מזנין שניתנו כנגד נכסים שבבעלות החברה, הרי שכעת 200 מיליון דולר מהסכום ישמשו למימון שני נכסים ושאר התמורה תיועד כהון בכיר לנכסים אחרים. שינוי נוסף קשור להשארת חלק מההלוואות על הנכסים גם לאחר הנפקת האג"ח, לאור הצלחת הקבוצה למחזרן.