התקדמות בפרויקט פינוי-בינוי בקריית אונו. הוועדה המקומית לתכנון ובנייה החליטה להמליץ על הפקדת תוכנית פינוי-בינוי בעיר בוועדה המחוזית.

מדובר בותכנית פינוי-בינוי שיזמה חברת בוני התיכון, הכוללת הקמת 930 יחידות דיור חדשות במקומן של 324 דירות ישנות. עוד מציעה התוכנית גם שילוב שטחי מסחר בבנייני המגורים החדשים שייבנו בהיקף של 2,620 מ"ר.

התוכנית מתייחסת לשטח כולל של כ-25 דונם הממוקם על ציר רחוב לוי אשכול בין הרחובות ש"י עגנון ויחזקאל. במסגרת תוכנית הבינוי החדשה מוצע לבנות 9 מגדלים בני 16-21 קומות במקומם של 15 בנייני שיכון שנבנו בשנות ה-60 של המאה הקודמת.

במסגרת ההסכם עם הדיירים הקיימים, אותו מקדמת חברת בוני התיכון, הם יהיו זכאים לדירות חדשות בנות 3 עד 5 חדרים, זאת בהתאם לשטח הדירה הקיים. הדירות החדשות יכללו מרפסת, חניה תת-קרקעית ומחסן. על תכנון הפרויקט אמון משרד משה צור אדריכלים.

נכון להיום פועלת החברה מול בעלי הדירות במתחם ועד כה הצליחו להחתים אנשי החברה כ-60% מבעלי הדירות. מכיוון שמדובר במתחם גדול, מתכננים בחברה להתחיל את הפרויקט בבניינים בהם אחוז החתימות גבוה יותר. חשוב לציין כי התוכנית רק הומלצה להפקדה הוועדה המחוזית וכעת היא תצטרך לעבור עוד מספר שלבים בוועדה המחוזית עד שתאושר למתן תוקף.

"הפרויקט יוקם על ציר שנחשב לציר מרכזי בעיר ומתאפיין בבניינים שמרביתם נבנו לפני כחמישים שנים ומצבם רעוע", מספר עמי פרץ, מנכ"ל חברת בוני התיכון, "פרויקט בסדר גודל כזה, ישנה את פני השכונה ויוביל להשבחת התשתיות הקיימות וכן יאפשר לתושבים איכות חיים גבוהה יותר, זאת בנוסף ליתרון של הגדלת היצע הדירות במאות יחידות דיור, באזור הנחשב לאזור ביקוש".