גולן טלקום פותחת במהלך שיטלטל את שוק הסלולר בישראל: החברה הודיעה היום (ד') כי היא פותחת בהליך מסודר לפיו היא מוכנה לשקול להציע עצמה למכירה או לקנות אחת מהחברות בשוק.

המהלך מתרחש כאשר שגולן טלקום הגיעה ל-850 אלף לקוחות בסלולר ובטרם נכנסה לשוק הטלוויזיה, והוא ככל הנראה מכוון למטרה אחת ברורה - מכירת החברה, ולא רכישה.

בתגובה, מניות הסלולר סלקום ופרטנר מזנקות בבורסה, שכן המשמעות היא יציאה של מתחרה קשה מאוד שהכניס תחרות עזה לשוק התקשורת בשנים האחרונות. המפסיד העיקרי מהמהלך הוא הצרכן הישראלי, שעלול אולי לספוג העלאות מחירים אחרי מכירת גולן טלקום.

ההחלטה של גולן טלקום יותר מכל מבטאת סוג של אמירה שלפיה אי אפשר להמשיך ולגדול בשוק התקשורת המקומי בתנאים הקיימים, וכי השוק חייב לעבור קונסולידציה.

המשך המצב הקיים גורר פגיעה בחברות הסלולר הוותיקות, ונראה כי חברות חדשות מגייסות מנויים חדשים בקצב הולך וקטן. אי לכך במצב שנוצר, לגולן יש אפשרות להתרחב או ע"י רכישת אחת החברות, או למכור את עצמה תמורת סכום גבוה מאוד ולצאת מהשוק.

ההודעה של גולן היום באה בהמשך לחשיפת "גלובס" לפני כחודש, לפיה גולן החל להפעיל את בנק רוטשילד בקרב המפעילים כדי לבדוק אפשרות לרכישה או מכירה.

תגובת משרד התקשורת על הודעת גולן: "שוק הסלולר הוא שוק מסחרי חופשי וכל חברה רשאית לפעול בו כרצונה. המשרד יגבש עמדה בנוגע לגולן אם וכאשר תוגש בקשה קונקרטית. כל עוד לא הוגשה בקשה למשרד לשינוי במעמדה של גולן טלקום החברה מחוייבת להמשיך ולעמוד בתנאי הרשיון שקיבלה וההתחייבויות עליהן חתמה במכרז לקבלת התדרים. המשרד יעמוד על כך שכל הסכם שיתוף רשתות יהיה על פי הכללים שקבע המשרד".