הוט מובייל גייסה הכי הרבה לקוחות באוגוסט

בזכות מבצע הזוגות הצליחה החברה לעקוף את גולן טלקום ■ סלקום איבדה הכי הרבה לקוחות - כפול ממתחרותיה הוותיקות

לכאורה, המבצע האחרון של גולן טלקום מלפני יומיים תוזמן לקראת החזרה לבתי-הספר, אבל היום (ג'), כשנחשפים נתוני הניידות לחודש אוגוסט, ברור שמה שעומד מאחורי המבצע הוא התגובה של גולן למבצע הזוגות של הוט מובייל.

נוסף על כך, סביר להניח כי בגולן טלקום ראו שהמבצע של הוט משפיע על נתוני הניידות והופך אותה למנצחת הגדולה של חודש אוגוסט בגיוסים נטו.

מה שמעניין בנתונים זו העובדה שבחודש שחלף פרטנר הצליחה באופן מפתיע לשמור על נתוני נטישה דומים לפלאפון, ודווקא סלקום הייתה זו שננטשה בהיקף של פי שניים ממתחרותיה.

ניודים בסלולר אוגוסט 2015
 ניודים בסלולר אוגוסט 2015

הוט, תחת ניהולה של טל גרנות, רוכבת על הנוסחה שכנראה עובדת הכי טוב בעבורה, וגייסה את כוכבי הטלוויזיה שלה לטובת קמפיין זוגות. יחד עם זיהוי נכון של צורכי הלקוחות, יזמה החברה את מבצע הזוגות הידוע, והפעם במקום 40 שקל לזוג לשנה, החברה מתחילה את החבילה ב-60 שקל, וככל שנפח הגלישה באינטרנט גדל - הלקוח משלם בהתאם לגידול.

נזכיר כי בעבר מבצע הזוגות גייס לקוחות בהיקף נאה, אבל ההצלחה הפעם היא במחיר של 60 שקל לחודש, וכאמור מחירי הגלישה עולים בהתאם. זה אומר שהצרכן הישראלי מחפש מרצדס במחיר של סובארו - ולפעמים זה עובד. השאלה אם יודעים איך ומתי להגיש לו את זה.

מהנתונים נראה כי הוט מובייל לא הצליחה להקטין את שיעור הנטישה הגדול שלה, אבל עדיין, בגלל העובדה שצירפה כל-כך הרבה מנויים, החברה מצליחה לעקוף את גולן בפער של 4,300 לקוחות.

מעניין כיצד ייראו הנתונים בחודש הבא לנוכח המבצע של גולן, והאם חברה זו תצליח להתמודד עם המבצע של הוט, שנראה כי עלתה על הנוסחה הנכונה (אם אפשר בכלל לשפוט לפי תוצאות של חודש אחד).

בקרב החברות הוותיקות המצב ממשיך להיות בכי רע מבחינת נטישה, אך נראה כי הממדים קטנו, כנראה בשל החופשה בחודש אוגוסט. פלאפון ופרטנר הצליחו להקטין את הנטישות לסדר גודל של 5,000 לקוחות, ואילו סלקום "ברחה" ל-11 אלף נטישות נטו - מספר כפול ממתחרותיה.

בקרב המפעילים הווירטואליים, רמי לוי ממשיך להוות חידה, כאשר הצליח לגייס בחודש אוגוסט 3,000 מנויים נטו. שימו לב להיקפי הנטישה אצל לוי, שגבוהים במיוחד ביחס למנויים החדשים שמצטרפים, אבל עדיין בעבור מפעיל וירטואלי שהוא משווק נטו של פלאפון, מדובר בהישג מרשים שעליו הוא חוזר כמעט מדי חודש. הדבר מראה שהאסטרטגיה של לוי עובדת, וישנו קהל מסוים שפשוט הולך אחריו באש ובמים וחושב שהוא מפעיל סלולרי.

השחקנית החדשה יחסית בשוק הסלולר, טלזר, עושה את העבודה שלה בצורה עקבית ומגייסת מספרים נמוכים יחסית של מצטרפים, אך עושה זאת בצורה עקבית ושיטתית.