הכירו את רובין: הסמארטפון עם זיכרון כמעט אינסופי

סטארט אפ בשם Nextbit אשר מורכב מפליטי גוגל, אפל, אמזון ו-HTC, פיתח את הסמארטפון רובין, אשר נמכר בקיקסטר בעלות של 300 עד 350 דולר ■ הסמארטפון מבטיח אחסון כמעט אינסופי באמצעות שימוש בטכנולוגיית ענן

הסטארט-אפ Nextbit האמריקני הכריז היום (ג') אחר הצהריים על סמארטפון חדש בשם רובין, המבטיח שזיכרון האחסון למשתמש אף פעם לא יגמר לו. איך הוא עושה את זה? באמצעות טכנולוגיית ענן שפיתחה החברה.

הסמארטפון בודק כל הזמן באילו אפליקציות המשתמש מרבה לעבוד איתן, כאשר את האפליקציות האחרות הוא מגבה בענן. אם המשתמש צריך את אותן אפליקציות, הן יורדות מחדש לסמארטפון. בנוסף, רובין מעביר כל הזמן את התמונות לענן ומשאיר רק את אלו שהמשתמש מרבה להסתכל בהן. בניגוד לאפליקציות גיבוי שרק משכפלות את התמונות לענן, אבל משאירות עדיין עותק בתוך הסמארטפון.

רובין הוא סמארטפון המבוסס על מערכת ההפעלה אנדרואיד מבית גוגל והוא עמוס בשלל טכנולוגיות חומרה: מעבד סנפדרגון 808 של קוואלקום עם 3 ג'יגה זיכרון עבודה, קורא טביעות אצבע, טעינה מהירה לסוללה, מחבר USB Type C וגם NFC, בלוטות' 4.0, רמקולים סטריאופונים הממוקמים בחזית המכשיר ומצלמה אחורית בעלת חיישן 13 מגה פיקסל ומצלמה קדמית לצילומי סלפי עם חיישן 5 מגה פיקסל. נפח האחסון הפנימי של רובין מגיע עם 32 ג'יגה, כאשר לשירות הענן מוקצה עוד 100 ג'יגה. המסך מגיע בגודל 5.2 אינץ' ברזולוציית Full HD והסוללה בקיבולת 2680 מיליאמפר/שעה.

הסמארטפון כולל 4 נורות בגב המכשיר אשר מציגות חיבור פעיל לענן, בזמן שנורה בצד הסמארטפון מספקת חיווי על הודעות או שיחות נכנסות. בצורה הזו ניתן להתעדכן בהתראות, גם שהסמארטפון מונח בצורה הפוכה על השולחן.

ב-NextBit מבטיחים שרובין תמיד יפעל על מערכת ההפעלה החדישה ביותר של אנדרואיד ושהם ישלחו אותו לרוכשים עם גרסת אנדרואיד 6 המוכרת גם בשם "מרשמלו". אם מרשמלו לא תצא עד מועד השקת רובין, אז עדכון גרסה כזה יתבצע באופן מיידי, כאשר הוא יהיה זמין. ב-Nextbit גם מציינים שבניגוד ליצרניות רבות בשוק, רובין לא יגיע עם אפליקציות צד שלישי המעמיסות על זיכרון הסמארטפון. בהמון מקרים יצרניות וחברות סלולר דואגות לשים על המכשירים שהן מוכרות אפליקציות שלא ניתן להסיר אותן ומשמשות גם כפרסומת לשירותים שלהן.

משתמשים שאוהבים להתקין גרסאות ROM אחרות על הסמארטפון שלהם, ישמחו לגלות ש-Nextbit לא תסיר את האחריות בעקבות ביצוע התקנה כזו.

את רובין ניתן להשיג כרגע דרך אתר גיוס ההמונים קיקסטרטר. עלות הסמארטפון למקדימים היא 300 דולר, כאשר לאחר מכן המחיר הוא 350 דולר. הסמארטפון מתוכנן להגיע למזמינים בחודש פברואר הקרוב. לא ניתן להזמין את רובין לישראל.

הסטארט אפ Nextbit הוקם בשנת 2012 והוא מורכב מפליטים מגוגל, אפל, אמזון, מוטורולה, סקייפ, HTC ויאמר. בחברה מציינים שעובדיה היו אחראים על מכשירים כמו הנקסוס הראשון, ה-M7 וה-M8 של חברת HTC הטיוואנית.

לעמוד הפרוייקט בקיקסטרטר לחצו כאן.