הכנ"ר: לעכב את פיצויי הפרישה של עובדי רשות השידור

פרופ' דוד האן טוען כי התקצוב לפיצויים, שאמור להגיע מהאוצר לרשות שבפירוק, אינו מועבר, וכי הכסף שמועבר לתפעול השוטף אינו מספיק לכך ■ האוצר: הכסף הועבר, לא ברור לנו מדוע הכנ"ר הורה שלא לשלם כספי פיצויים

דוד האן / צילום: איל יצהר
דוד האן / צילום: איל יצהר

מחריף המשבר ברשות השידור, כשאתמול הודיע הכנ"ר פרופ' דוד האן לא לשלם בתום החודש את כספי הפיצויים המגיעים לעובדים שכבר חתמו על פרישה במהלך חודש ספטמבר. זאת, בטענה כי התקצוב לכך, שאמור להגיע מהאוצר לרשות השידור שבפירוק, אינו מועבר וכי הכסף שמועבר לתפעול השוטף של הרשות, אינו מספיק לכך. באוצר דוחים את הטענות, ואומרים כי בידי הרשות די כסף בכדי להעביר את הפיצויים.

שלשום נערכה פגישה בין אנשי האוצר לבין אנשי הכנ"ר, המשמש כמפרק רשות השידור, "על מנת להבין את המצב התזרימי לחודש אוקטובר", על-פי גורמים באוצר. במהלכה התבקש האן לספק תשובות נוספות לשאלות שהציבו באוצר, ועל-פי אותם גורמים, טרם השיב להם.

האוצר דורש פרישה מוגברת של עובדי רשות השידור, של לפחות 300 עובדים. עד כה בחודש ספטמבר לבדו פרשו מרשות השידור כ-130 עובדים. רבים מהם הסתמכו על פיצויי הפרישה המוגדלים שהם אמורים לקבל בסוף החודש הנוכחי, וכעת נמסר להם כי יקבלו את משכורת ספטמבר לבדה.

מהאוצר נמסר, כי "משרד האוצר העביר את כל הכסף הנדרש לרשות לחודש ספטמבר. משכורות חודש ספטמבר משולמות באוקטובר. אתמול נפגשו נציגי האוצר עם נציגי הכנ"ר על מנת להבין את המצב התזרימי לחודש אוקטובר. עלו שאלות שעל הכנ"ר להשיב להן. הנושא צפוי להיפתר עד לחודש אוקטובר כך שלא ברור לנו מדוע הכנ"ר הורה שלא לשלם כספי פיצויים. בהתאם לבדיקת רו"ח מטעם משרד האוצר כל הכספים שעל הכנ"ר לשלם במהלך חודש ספטמבר נמצאים בידו על מנת לבצע את התשלומים".

מפרק רשות השידור מסר כי "הכספים הנדרשים לצורך תשלומי חודש ספטמבר לרבות התשלומים בגין שכר העובדים לא הועברו במלואם לקופת רשות השידור. הכספים שהוזרמו לאחרונה על-ידי משרד האוצר הועברו לכיסוי התחייבויות לספקים לרבות לפרעון חוב משמעותי לחברת בזק, ולא לשם תשלום לעובדים.

"מפרק רשות השידור הבהיר לנציגי משרד האוצר פעמים רבות, לרבות בפגישה האחרונה שנערכה עמם, כי הן דרישתו לכיסוי הוצאות חודש ספטמבר שטרם הועברו במלואן והן יתרת התקציב שהתבקשה למימון הרשות עד סוף שנת 2015 אינן כוללות עלויות של פרישת עובדים וכספים אלו צריכים להשתלם לקופת המפרק בנפרד.

"עד עתה לא העביר משרד האוצר כל מימון לתשלום לפורשים. המפרק מבקש להבטיח את הימצאותם של המקורות הכספיים הדרושים למימון פרישת העובדים כדי למנוע מצב בו עובד פורש ואין מקור כספי לתשלום כספי הפרישה. המפרק מנהל מו"מ עם האוצר על מנגנון להפקדת כספי הפרישה בחשבון ייעודי ונפרד ומקווה כי מו"מ זה יבשיל בימים הקרובים ומשרד האוצר אכן יעביר את הכספים כמתחייב".