חוסר רגישות: גרמניה שיכנה פליטים במחנה ריכוז

ממשלת גרמניה החליטה בצעד שנוי במחלוקת לשכן 21 פליטים במחנה הריכוז בוכנוואלד ששימש את השלטון הנאצי בזמן מלחמת העולם השנייה ■ 56 אלף אסירים נרצחו במחנה שפעל קרוב ל-8 שנים ■ "מדובר בפתרון זמני, יש מקום רב בהאנגרים", טוען ראש המחוז

אנגלה מרקל / צלם: מץ 76
אנגלה מרקל / צלם: מץ 76

חוסר רגישות גרמנית: 21 פליטים שברחו לאירופה שוכנו על ידי ממשלת גרמניה במחנה הריכוז הידוע לשמצה בוכנוואלד בו נרצחו 56 אלף אסירים במהלך מלחמת העולם השנייה.

על פי עיתון הדיילי מייל הבריטי, במחנה הריכוז לשעבר מתגוררים 21 פליטים ממספר מדינות, בהן אריתריאה ואלג'יריה. כל פליט מקבל ממשלת גרמניה 135 יורו לחודש לצורך רכישת מזון ומצרכים. כאשר כל הפליטים משתכנים בצריפים שהיוו בעבר מתכני כליאה עבור 250 אלף יהודים.

ומה חושבים הפליטים על ההיסטוריה של המתקן? הם לא מתרגשים, להיפך. עבדו רחמן מאסה, ואיאיה טסינט מאריתריאה אשר חלוקים יחדיו צריף טוענים כי לא אכפת להם למה שימש המבנה בעבר. "זה טוב בשבילי", אמר מאסה. דיאורה מאלג'יריה שנמצא כבר שבוע במחנה הוסיף כי: "טוב כאן. לרבים אחרים אין אפילו את זה".

כבר בחודש ינואר האחרון החלה ממשלת גרמניה, אשר מנסה לטפל במשבר ההגירה ביבשת, בתהליך קליטת הפליטים במחנה בוכנוואלד ובמקום הותקנו שירותים בסיסיים כגון מטבח, חדר כביסה ומיטות.

ראש העיר של מחוז מיטה כריסטיאן האנקה לא מתרגש מהביקורת על המהלך וטען כי מדובר ב"פתרון זמני ובלתי נמנע. יש הרבה מקום בהאנגרים".

בוכנוואלד היה אחד ממחנות הריכוז הגדולים בגרמניה, ובמקום נכלאו בין השנים יולי 1937 ועד אפריל 1945, 250 אלף יהודים מכל רחבי אירופה בזמן השלטון הנאצי. במהלך השנים בוצעו באסירים גם ניסויים רפואיים שכללו בדיקת חיסונים וניסיונות לריפוי הומוסקסואליות דרך השתלות הורמונים.