הפדרל ריזרב הודיע הערב (ה') כי הוא מותיר את הריבית על כנה ברמה אפסית נכון לעכשיו, בשל התנודתיות בשוק המניות בארה"ב וההאטה בסין. הפד טוען כי ההתפתחויות הללו עלולת לעכב את התפתחות הכלכלה ולוחצות את האינפלציה מטה בטווח הזמן הקצר.

ועדת השוק הפתוח של הפד הצביעה בעד הותרת הריבית על כנה ברמה אפסית, שם היא נמצאת מאז דצמבר 2008, ברוב של 9 תומכים מול מתנגד אחד - ג'פרי לאקר, שקרא להעלות את הריבית ברבע אחוז.

עם זאת, מתחזיות הפד עולה כי השנה כן תהיה העלאה של הריבית - ממוצע התחזיות של חברי ועדת השוק הפתוח עומד על עלייה של 0.4%. זה אומר שיהיה צורך בהעלאה של הריבית באוקטובר או דצמבר.

מבחינה כלכלית אכן נראה כי אין סיבה מוצדקת של ממש להעלות את הריבית בארה"ב. ציפיות האינפלציה נמוכות, ההאטה בסין מאיימת על הצמיחה הכלכלית בארה"ב וכך גם המשבר המתגלגל באירופה. שוק העבודה אמנם איתן, אך גם שם יש עוד מקום לשיפור.

אך ראשי הפד מדברים זו תקופה ארוכה על הצורך בהתחלת תהליך נרמול הריביות, כלומר התחלת העלאה איטית והדרגתית של הריבית לרמות נורמליות שאפיינו את התקופה שלפני המשבר הפיננסי הגדול ב-2008.

נוסף על הודעת הריבית, הפד הודיע כי הוא מוריד את תחזית הריבית לטווח הארוך, מה שאומר שהבנק מעריך שכלכלת ארה"ב לא מסוגלת לעמוד בהידוק מוניטרי רציני. התחזית ירדה מ-3.8% ביוני ל-3.5% כעת.

הפד מעריך כי עד סוף השנה תעמוד הריבית על 0.4%; עד סוף 2016 על 1.4%; עד סוף 2017 על 2.6% ועד סוף 2018 על 3.4%.

הבנק גם הוריד את תחזית האינפלציה, והוא אינו צופה שהיא תגיע ליעד של 2% עד 2018. עם זאת, תחזית האבטלה ירדה לשנים 2015-2018.